Direktlänk till inlägg 14 juni 2012

det viktigaste ord...

Av Elvira - 14 juni 2012 06:30

..som finns, måste vara "hjälp"


men fan så bsvårt att säga..massa ångest, noja, rädslor för hur o vem o var man nu skulle kunna på allvar säga å mena det..Hjälp..jag behöver hjälp.


Så nu har jag spenderat dagar med att fixa stoooora saker, livsavgörande saker, jajamän.


Vännen som med kirurgi kommer få helt nytt liv, jojo stort, fint , lite känsla av att se nått nytt födas, halleluja..


Å så löste jag mammaknuten, två dagar innan jag tänkt, å inte ett dugg dramatiskt..nåja, en vettskrämd karl möjligen, som råkade befinna sig alldeles ensam i den där satans-ska-fan-dö-kärringens hem..


Å så tjöt jag..å såfick jag precis det jag behövde..å vips va mammamonstret upplöst, å staden kändes inte ett dugg läskig att åka vidare igenom..


å ändå, så händer det en massa, människor gör saker, som sårar å det grövsta å det slår mig på morgonkvisten att ni är så dumma för ni har bara ett enda problem..-sluta bedöva er


Visst skitenkelt..patetiska narkomaner, som gränsar till galenskap, helt självtillverkat å med berått mod å dyrköpt,kemiskt gojs. enkelt, sluta.


Så..å ändå är det nåt som gnager..en känsla av att ändå..å va gör vira..?

jo, det är enklare än enklast, behövs inga kirurger eller trauman, behövs inte åkas 90 mil till, behöver inte göra alls, tvärt om..å där, kommer det viktiga ordet in..hjälp.


visa mig vägen

allt jag kunde

allt jag gjorde


allt jag va


hittar inte , så det är dags att lära  mig det där , för första gången , att uttala..skit!

men där har jag hittat knutjäveln, å så nu när jag skriver det, går solen upp bakom min rygg å ljuset..shit, ja det är nästan lite magiskt..


Å OM min överlevare av en händelse läser här än, så är jag ledsen på riktigt för att jag ljög, när du frågade mig en enkel fråga.

antar att du ändå visste, eftersom du frågade flera gånger..

Men ja, svaret är ja, å jag skäms, gömmer, lurar å går nästan på det själv, men jo...konstant.


Brukar  sällan ljuga, eller minns faktiskt ingen annan lögn så, å jag vet inte varför, men att ljuga för just dig känns riktigt "B"..fast vad hade du sagt ?

Men fan , skärp dig, gissar jag..å jag hoppas du fortfarande är rökfri;)



love E 

 
 
Ingen bild

En överlevare

30 juni 2012 18:19

Skärp dig...du kan och vet bättre ;)
Är fortfarande rökfri :) Det gör inget att du ljuger för mig...du är förlåten :) Men ljug inte för dig själv

Stor kram C

Elvira

6 juli 2012 21:20

jävlars då..fast nu är jag på god väg,,använde det där ordet"hjälp"..det funkade visst...

kram duktiga du, å tack

 
Ingen bild

En ö

6 juli 2012 22:05

BRA att du sa hjälp!!!
Duktiga du :)

Kram En Ö

Elvira

17 november 2012 09:07

jag skrev det...jag försöker fortfarande uttala orden

 
Ingen bild

En överlevare

6 november 2012 19:57

Hoppas allt är bra med dig och att ordet hjälp fortfarande hjälper :) Livet är för kort för att slarvas bort :)

Elvira

17 november 2012 09:06

i know...men jag har hittat spår av tacksamhet vissa dagar...å snart modet att säga sånt jag bara törs skriva..snart, på G

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards