Alla inlägg under januari 2009

Av Elvira - 31 januari 2009 10:50

..för att var lite ifred nu.

Tusen tack för kommentarena..ska svara lite senare..men just nú ville jag mest tala om att allt är ok, jag är fortfarande nykter å rökfri, ingen har blivit osams än..nä, allt är faktiskt helt okej!

:)

Över förväntan faktiskt!!

*ler*


Vaknade bredvid min stora dotter i morse, hon va så söt att jag nästan inte vågade andas för att inte väcka henne..andra gfången jag får ha henne hemma, över en natt..på sisådär 8 år..*lycka* 

Kramkram

Av Elvira - 30 januari 2009 15:41

..en aning har jag..


Tröstat lilltroll som bröt ihop en smula..


Jag har inte druckit, inte rökt...droger hade jag inte ens en tanke på..


Tog ett beslut i morse,  och det står fast..vad som än händer.

Bara det , att vissa dagar händer det betydligt mer än andra...men jag får aldrig mer än jag kan hantera, ingen får mer än så.



kramar


Av Elvira - 30 januari 2009 14:11

..blir ingenting bättre av att jag blir full..ingenting..

..inte bnblir det bättre av att röka heller..men att röka skadar kanske inte..


Är ruskigt förvirrads..fick just beskedet att en vän, tagit livet av sig..

Just den vän som jagt tänkte be komma å umgås med min mamma lite..som avledande manöver..men som jag inte fick tag i..


Den enda som min mamma gillar..va fan kan ju inte dö nu?


Försöker   greppa läget lite, försöker skriva tillbaks vett å sans i min skalle, men det går inte riktigt..


Kan man skriva sånt här? Kna man skriva när världen fullständigt krashar en stund?



Av Elvira - 30 januari 2009 11:54

Min mamma tror inte att vi är släkt..

*ler*

 På gott å ont då.

Just nu på gott mest..

De kommer ju ikväll, ganska sent, så vi skulle skippa maten..men de ville ha mackor å vin.


- Ok, men jag dricker inte vet du, sa jag.

- Nähe, ok, men ett glas vin kan du ta, svarar hon

- Nä, alltså jag dricker inte alls!

- Eh..ehh..okej, vi tar med öl till dig då..

- Suck...



Jag hör hur det går runt några varv, innan hon till sist klämmer ur sig att jag är ganska underlig som inte röker, å nu dessutom inte dricker heller..


Och vet ni..? Jag tycker det är ganska skönt att vara underlig just nu*ler*


- Nä, förmodligen är vi inte släkt! Måste blivit fel någonstans.., mumlar hon för sig själv..å jag ..ja, jag ler..


Men det måste vara en ganska märklig upplevelse för mamman åxå, inte bara för mig..

För jag hoppas och tror..nä, jag tom veeeet att jag förändrats massor sen sist vi sågs..

Men för mamman som vägrade se att det fanns ett problem förr, blir det ju svårt att se att problemet är ..eh.."inte lika närvarande".


Det betyder inte att jag lyckades hålla färgen väldigt bra, utan snarare en stark önskan hos en mamma, att inte se det..hehh..det fanns liksom "inga problem" när det trillade kanyler ur jackfickan hos 14-åriga mig heller..inte som hon såg det, för sååå klart va det någon annans..slump...


*suck*


Jag tar mig igenom den här helgen, jag har en massa tummar hållda, å jag har människor omkring mig, och egentligen har jag ju inget att vara rädd för...


Nä, jag  har faktiskt inget att vara rädd för alls..

*ler*



Kram





Av Elvira - 29 januari 2009 17:30

..å duktigt lösryckt, känns mitt bloggande idag...sorry..

 Hinner ju inte riktigt skriva klart, å eftersom det inte går att spara halvfärdiga inlägg, så lägger jag in dem istället..av snålhet, vill inte slösa på ihopknåpade ord.. ;)


Är i Norrköping nu, blev hämtad,, å ska va på mötet kl 19..så nu har jag lite ledig tid, ska parkera i soffan här..


Kramar

Av Elvira - 29 januari 2009 14:01

..förklara min morgonupptäkt från jobbet..så nu sitter jag här..å så fastnar i låten under..

Fiiiin!!


Har varit med Marit hos frissan..som moraliskt stöd, hehe, hon va orolihg för att bli arg om det blev fel..fniss..snacka om att frisörer skulle behöva visst risktillägg..

Nåja, nu blev det väldans bra så ingen större fara.


Har faktiskt lyckats göra nytta åxå, gjort en helt ny aktivitetsplan, med budget..så jäbbla snyggt så jag själv blev imponerad..å snabbt gick det, när jag tillslut bestämde mig- Vira kan minsann!!


Min morgonupptäkt då..well..minns inte ens vad jag hade i tanken längre..

Antar att jag som vanligt fastnat i nån bra teori, som va helt väck 10 min senare..det brukar vara så..


Ska på möte med "herrklubben"i kväll..eller NBV-männen då..

Ser verkligen fram emot det, lite kul, med tanke på att jag ju hade sååå svårt att känna mig bekväm i början.

Men att jag faktiskt lär mig massor där är nog en stor anledning

till att jag gillar dem nu för tiden..å att det är verkligen speciellt att va ensam tjej bland herrarna (tror jag skrivit det förr?)

Shit, måste lämna datorn en stund..kommer straxt..


Kram



Av Elvira - 29 januari 2009 08:29

..nä, jag är bara vääääldigt oorganiserad!!


Bara en sån där liten morgonupptäkt..

Ska snabba mig som fan in i duschen..förklarar från jobbet sen..

Kram

Av Elvira - 28 januari 2009 22:31

..å jag får inte  mer än 5 sek på mig...

Lyssna..fin jue..

(lilltrolls stoooora idol..Amanda Jenssen)

Be back senare..kraam

Ovido - Quiz & Flashcards