Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Samma sjuka grund..

Av Elvira - 14 december 2011 18:13



..men olika symptom.


Tänker på en liten insikt som boxade mig i skallen innan idag..


När jag jobbade på stället med unga helt underbara tonårstjejer, och gång på gång fick laga uppskurna armar o händer..o fötter med, men känslan av frustration och supersorg, att dessa vackra varelser skadade sig själva, ärrade för resten av sina liv, för att de mådde just dåligt.


Kanske svårt att förstå hur man kan laga genom att skada, lindra med smärta..


Fast när jag ser på hur jag själv hanterar skitmående..ja jävlar, det är precis samma sak..fast med andra medel.


Märkligt, men att tycka "jag räcker inte till, jag klarar inte ens av ..., och jag har gjort så mycket skada, så enda sättet,  att få det ur det där smärtsamma påtagliga jättenärvarande  medvetandet..ja, det är på nåt sjukt vis, att göra ännu värre..och sjukare ändå, och  att inse att det fungerar, det hjälper för stunden..


Naturligtvis blir det värre o värre, självklart..men den där stundens lindring, när det är fullständigt totalsvart- då  eXisterar knappast tanken på "senare"..


Att gå emot sina allra starkaste värderingar, att verkligen rusa rakt in i sånt man aaaaalaldrig hade drömt om att göra för bara nåt år sen, och att dessutom faktiskt vrida io gnida in sig i totalt vedervärdigt, öäckligt, billigt...och göra det, för att just detta får mig att må bra, på riktigt bra, en stund...


Pratade med en vän i natt, hon sa att vi va båda nominerade till "årets sämsta vänner".

Av olika anledningar..men absolut, jag borede ha det där priset.


Men jag frågade om vi inte borde göra annorlunda då, ta tag i saker..och fick till svar att det är bättre att vänta ett tag till, så att man iallafall vet vad förstapriset är..


*ler*


Kokta lilla gumsa, så naivt logisk, så bakoframvänt klok ändå..mitt i sitt superkorkade men ill-listiga..ja, snacka om motsatsernas kvinna, allt förpackat i vackraste skal(som faktiskt åxå har tendenser av samma sjuka,,att skära o skada nåt som är helt och vackert annars)

MysmongoMAGNET- älskar dig, bara för att du är just du



Nu ska jag bara hitta lösningen  på problemet också..vändam, göra om , göra rätt..och ett helt helveteslass med röra att försöka reda ut..laga människor man skadat, laga sig själv, ta ansvar för egna handlingar o framtida liv..fy faen så svårt det allra enklaste kan va..skuuuumt sa räven.



Nä , sa han inte, SURT sa räven..eller? äöh..same same..


love e

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards