Alla inlägg under september 2009

Av Elvira - 30 september 2009 09:17

..heter tv´s nya serie, om unga grabbar på väg in i kriminalitet, och varje gång jag ser reklamen för den, börjar jag morra lite inombords.

Jag försöker låta bli att ha åsikter, om saker jag inte vet nåt om, men jag får ändå en bild, av hur man använder trasiga tonåringar för att göra tv, på bästa sändningstid..å det gör mig förbannad!


Nåja, ska kolla, och hoppas det inte är så illa som man kan tro..


Samma med "ensam mamma söker"..kanske är bara jag som reagerar, men varför använda barn?!!!


Nä fan, jag tycker det gränsar till oetiskt..och som sagt, här får jag tycka precis som jag vill.. ;)




Av Elvira - 30 september 2009 08:48

..är jag idag, när min älsklingsbrumbrum står på parkeringen, lagad från topp till tå!!!


Bromsar, ljuddämpare, starttjofräsen, kylargrejjen..ja, ALLT är fixat!!!

Äkta TACKSAM!!! Tack tack tack!!!!


Åkte en liten runda igår, hittade Kentboxen i bilen, å poppade lite:)

  


Annars håller jag på att bli lite hispig, funderar mycket på jobb..vill verkligen inte tillbaks, men har fortfarande inte fått besked om hur det blir med det här andra stället jag va o pratade med i Måndags..börjar lite smått bråka med mig själv, borde sagt si o så, borde varit så mycket bätrtre..borde kanske haft nåt annat på mmig..hmmm..ja, jag nojjar helt enkelt..


Om det nu inte blir något, så får jag ju utgå ifrån det, och ge fan i att härja på mig själv om det..det är ju ändå lite fattiga tider, och det ska trollas fram en ny tjänst, inte helt lätt..

Men jag tror verkligen att det skulle passa mig bra, tror på fullaste allvar att jag vore rätt för dem..

Jag HOPPAS HOPPAS HOPPAS ..å så hoppas jag lite till..



Av Elvira - 28 september 2009 13:53

...att sitta här o kuckilura vid datorn, lilltroll fyller 12 idag, och jag har minst sagt massor att fixa på de 45 min de är kvar innan hon kommer hem, MEN jag vill be om några hållda tummar..i några dagar..


Har varit på nån slags anställningsintervju idag..eller "presentera-mig-själv-möte"

Ska få besked om några dagar, iallafall under veckan..å jag vill så vansinnigt gärna!!!!

Litet krux är att det inte finns nån tjänst som behöver tillsättas, utan att de måste "skapa"en ny åt mig..huhhh...men jag hoppas ju ändå.

Har aldrig varit med om en så egentligen djuplodande intervju förr..har å andra sidan inte heller varit på så många heller..


Håll tummarna...snälla?

:))


Av Elvira - 26 september 2009 17:00

..är jag- på riktigt!!!


Fick ett urfint sms nyss, från ett mirakel på rundresa.

Så slår det mig, att jag nog ALDRIG i hela mitt liv, varit i närheten av att känna så mycket för en annan människa, som jag gör för den här mannen..

..och känslan är helt genuint och odelat, bara glädje.


Brukar inte skriva om det, vill liksom inte riskera att salta i någons sår..men så tänker jag ett varv till, och inser att jag ju måste kunna känna och skriva det jag vill, att det sen är själva läsandet, som är frivilligt..?

Jo, så är det nog..


Har ju kommit förbi tiden det annars brukar ta för mig att börja hitta fel..tröttna..ge upp, och dra mig ur, HELT utan en minsta tendens, inte ett spår, av missnöje.


Pratade med en vän igår om det, att man liksom undrar "var är haken?"

"är jag verkligen värd det här?"och att det stundtals verkar lite " för bra för att vara riktigt sant"

( Är sååå glad att du finns Paula, om du läser detta..eller, är såklart lika glad annars också;))


Börjar lite lätt förstå att det kanske helt enkelt inte finns nån hake, att det är så här kärlek ser ut,

tvättäkta, och känslan växer verkligen för varje dag som går..jisses..kan man spricka av lyckobubblor?

Trots ganska massivt motstånd runt om, så känns det så klockrent rätt..

Visst, klart att bjäbb utifrån ibland kliver in i skallen, jag är ju trots allt mänsklig, men det påverkar inte känslan av att detta är RÄTT.

Och visst svänger det rejält runt om just nu, är ju dessutom inne i en byta-jobb-fas, som är både spännande, och samtigt lite läskig..som Bambi på hal is.

Jobbet jag har idag, står ju för en stoooor del av min drogfrihet, eller är en stor anledning till att jag fixade första tiden, gav mig en massa motivation och stärkte mig i beslutet..


Vem är jag om jag inte är bara en drogfri narkoman(vilket jag ju ALLTID kommer vara)

Vem är jag, om jag inte har just detta runt om mig hela tiden?

Har nog kommit ganska långt där, har en stark övertygelse, om att jag är precis som vem som helst..inte ett dugg annorlunda, varken bättre eller sämre än precis vem som helst, och nu är det dags att gå vidare..


Hur som helst, åter till glädjen då-

Har lärt mig att det är enkelt att älska någon, det behöver inte vara knöligt, bökigt, och komplicerat.

Ganska häftig insikt..

Nästan så att jag får en känsla av att ha legat under en sten i skogen ett helt liv, en riktig "aha-upplevelse"

Inga tvivel, fullaste tillit, okomlicerat och bara så enkelt...

*wow*


Jo, jag är verkligen lyckligt lottad!:))


Av Elvira - 26 september 2009 12:16

..är av det lite mer udda slaget.


Hur tusan ska jag lyckas somna "på beställning"?


Ska köra pappa negerkungen och hans fru, till Arlanda i natt..åka kl 1 och vara hemma runt 6, mitt i vargtimmen med andra ord.

Jag brukar aldrig ha några sömnproblem, men jag känner mig lite för dampig för att somna, och det är nu jag har möjligheten, innan lilltroll far in här hemma..


Jaja, det löser sig väl..


Dagens andra bekymmer är min lön som inte kom in igår..och lillan fyller år på måndag*morr*

puts väck..den ska tydligen vara utbetald, men Daniel hade inte heller fått sin, så det är nog snarare bankstrul, än nåt annat..


Förresten, är det nån som sett "Flickan som lekte med elden"?

Vill ju se den..tänkte kanske övertala finbubben imorgon, men så har jag hört att den är kass..?

Skumt, antagligen fullt möjligt, men som bok va den grymt bra..

Ja just det, appropå det ja, kan ju såklart sätta i nån dålig film i dvd´n- som sömnpiller!!


Natti natti alla



Av Elvira - 24 september 2009 21:00

..å spanar på idol, som vanligt..

Är lite torsk på det..både Idol och citronthe då:)


Så hoppas jag, att det ska dyka upp en motsvarande Curt Nielsen här, men det kan bara finnas en enda Curt..och han bor i Norge, å dessutom har han redan vunnit o sopat mattan med Idol..


Min Gud-på riktigt!



Av Elvira - 24 september 2009 11:19

Så gjorde jag det till slut-ordentligt!


Ringde en av de ansvariga på drömjobbet, och talade om vilken pärla jag är!!!

Ska vara där kl 10.30 på måndag, så håll tummarna nu alla mina vänner, hårt!


Jag är ta mig tusan modig:)) Jag törs, vill och kan, gå vidare nu..och jag vill ha just det här jobbet,

villvillvill-massor!!!


Fick mina inloggningsuppgifter till studera.nu, och blev lite lycklihg, när jag insåg att alla mina bortsnurrade betyg och dokument, redan fanns i deras databas.

Det betyder ju att jag slipper söka betygskopior från en massa olika instanser, förutom gymnasiebetygen då, men de är kanske inte högaktuella heller med tanke på att jag gick en helt vanlig linje då, alltså utan direkt inrikting,m utan bara med vanliga ämnen..


Hur som haver, ska försöka kanalisera min energi..eller det totala fnattet jag just befinner mig mitt i, på att göra nytta här hemma..


Love E

Av Elvira - 23 september 2009 11:08

Jag kan tydligen göra en header nu när bloggagratis, bytt till bloggplatsen..eller "kan" är att ta i, för det kan jag inte alls..har ingen aaaaning om hur man gör..men jag vill gärna ha en!=))


Nån som vet hur?


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards