Alla inlägg under december 2009

Av Elvira - 31 december 2009 15:34

..hinner o kommer ihåg, önskar jag alla ett riktigt bra och lyckligt nytt år!!!


Stoooora kramen

  

Av Elvira - 31 december 2009 10:44

...de sista åren, är framför allt att hur livet blir, beror helt och hållet vad jag själv gör det till.

Vilka glasögon jag tar på mig på morgonen, positiva eller negativa, för att se igenom.


Idag väljer jag de positiva, vad som än händer, så ska jag INTE tappa tråden..nix.


Jäbbla sabla orosmoln-försvinn!!!!


Jag kan ju bara ta ansvar för mig själv, ingen annan...sen kan jag ju såklart hoppas, önska och tro..


Svammel igen, men sätter jag det i text, så kanske ja minns det bättre, heeeela dagen!


Love E

Av Elvira - 30 december 2009 21:12

Jag har plötsligt kommit på det..varför jag känner så mycket pendelslag..ni vet, svart-vitt, upp-ner, hit-dit.


Det är för att jag har för många antenner!!


Janne..eller Toker då, tror att jag utvecklat dem genom åren, själv inbillar jag mig att jag är född med dem.


Sen så finns det de, som inte har en enda antenn, å det är just DE som känns som kompletta idioter!


Så måste det ju vara..visst?


Jag tror nog att jag hittat gåtans lösning.jag är nog ett litet geni;)



Förresten, jag va hos frissan idag.

Jag som inte va hos frisören på nästan 20 år har plötsligt insett att det är ganska mysigt att sätta sig och låta någon pyssla.

Så jag övade mig på mod, å testade en ny frisör idag...eller så kan det varit så, att det inte fanns nån kledig tid nån annan stans..hmmm..hur som helst, så fick hon måla lite, och klippa toppar..å så inpackade hon lite, höll på i två timmar typ..å vet ni vad hon tog betalt?


350:-!!!!


För två(!) timnmars jobb!!!!


Å dessutom va hon helt underbar, lyhörd, ödmjuk, och naturligt bara behaglig!!!


Gissa om jag hittat en ny favvo...*kärlek*


Nåja, ska återgå till att inte vara elak mot antennlösa stackars folk, och "leva,och låta leva"

En "devis" från en för min del lite svunnen tid, eller plats, eller tillställning eller vad man nu kallar det.



Love E

Av Elvira - 30 december 2009 19:20

..som sig bör vid den här tiden, lite på året som gått.

Det där horoskopet, jag fick i början av Januari, där det stod att jag skulle sitta här, som nu, och inse att jag fått allt jag önskat mig..


Jag tog körkort, jag bytte jobb..träffade en underbar Toker..


Ändå, och jag fattar inte varför, så har jag ett litet gnagande missnöje nån stans, vet inte varför..?


Antalet idioter i omgivningen ökar, sakta men säkert, och jag vet PRECIS  vad det beror på...

Eller vet vad det brukar bero på, och det är ju knappast människorna som förändras, utan jag, och inte till det bättre just nu då.

Hejda sig den som kan ..hmm


Nåja, så allvarligt är det ju så klart inte, men det är stor "gör annorlunda"-flagg..högt hissad.


Tror kanske att det handlar om oro..eller så har jag på riktigt nån "borderline-light".

Allt i svart eller vitt...

=))

Som vanligt med andra ord!!!


Av Elvira - 27 december 2009 09:44

Skulle mickla bort en privat kommentar, och lyckades ta bort hela inlägget, PLUS kommentaren!

Snälla S, skriv igen, hann aldrig spara ditt nr...


Av Elvira - 23 december 2009 22:12

Av Elvira - 15 december 2009 19:05

..nya jobbet, eller iallafall första riktiga arbetsdan, och det känns bara rätt!

Enkelt, rätt o slätt, rätt!


Kalasbra personal, och underbara livfulla kiddosar:))


Vira kommer trivas..minst lika bra som fisken i vattnet!


Well...nu ska jag återgå till möbelskruveriet..


Kram kram hela dan



Av Elvira - 14 december 2009 16:32

..ja, nu fattar jag alltså vad allt gny om Erics flickvän handlade om...hehe...stackarn.


Såg just klippet på tuben, å det va lite sådär..."vill-inte-titta-skämsigt".


Men jag gillade Eric..rätt kille vann...fastän Kalle gjorde vinnarlåten bättre.


Å så undrar man ju, varför jag kommer med gamla nyheter nu, två dar senare..men jag såg ju inte sista framträdandet, så för mig är det nytt!

Så det så!



har haft lite göra-slut-samtal med min chef också...å kommit fram till att man inte kan göra slut bara sådär, utan att jag kanske ska följa  honom, å några kiddosar  på hockeymatch i slutet på veckan..

Inteinteabsolutinte klippa navelsträngen helt inte...

:))

Jaja, ska straxt packa ihop å dra härifrån.

Va och köpte tårtor innan idag, och hade tydligen glömt kvar mitt kort på konditoriet, så de hade sökt med ljus o lykta, innan de fick fatt på mig..gulligt!


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards