Alla inlägg under augusti 2010

Av Elvira - 27 augusti 2010 10:42

..börjar gå ner nu, säger Toker över morgonkaffet.

-..åhh? Syns det ? svarar jag, lite hoppfullt, för hamsterlooken börjar bli lagom tröttsam nu.

-Ja, nu kan man se rynkorna under ögat igen, svarar Toker, sanningsenligt och utan kruseduller.


Det är då man låter bli att svara, bara nickar lite oberört, å sen fastnar i rynkforskning framför spegeln, i samma sekund som han tar steget in i bilen å sticker till sitt jobb.


Så nu har jag gjort dagens upptäckt..eller fått insikt då, om att jag HAR rynkor under ögonen..och att jag MYCKET hellre har rynkor under ögonen än svullen hamsterkind.


Så det så!!!



Av Elvira - 26 augusti 2010 10:58

..ja, det är verkligen frågan just nu..*suck*

Ser ut som en hamster fortfarande, men med en massa piller känns det stundvis helt ok..å då kommer rastlösheten istället.


Så jag har en plan, eller jag lånar Karolins plan, å bakar bullar ..tror jag...måste ju handla först, å det är lagom kul att visa sig ute såhär..hehe..skrämma tanter och små barn typ.


äh, jag gjör´t!

  



Av Elvira - 25 augusti 2010 13:40

..är jag, vaknar till, då o då, med en tandvärk utan dess like.

Va hos taandläkaren, igen, igår, å det skars och borrades, fortfarande till ingen nytta..

Är svullen som en hamster, ett blodkärl har brustit under ögat så det blir blåklocka av det..


Nåja, nu skulle tandläkaren försöka ringa in pencillinrecept till apoteket, allid nåt..


Så vad gör jag då?

Ligger utslagen o tittar på gamla avsnitt av en massa serier, beverly hills..dynastin..ja, ni hajjar, livet kunde varit aningen bättre..

Fördelen är att jag är helt rynkfri i ena ansiktshalvan iallafall :))


Å så insåg jag just att Kicki Danielsson har en likadan tunika som jag, huhhh...borde åka hem å rensa garderoben..så fort jag får ork...


När jag är klar med bråktänderna så looooovar jag att aldrig mer gnälla över smärta, never ever, för det här är fan det värsta jag varit med om..å då har jag ändå fött två barn!!!


tillbaks till bingen då, och en tacksam tanke till mina fina människor, till vänner som backar upp , följer med mig till tandläkaren när jag är dum å barnsligt grinig(Paula) och tröstar, å till världens finaste toker som tar hand om mitt lilltroll o fixar å trixar...Love U!


Nåja, nattinatti för en stund framöver, ska försöka sova bort lite eländestid nu..

kramelikram


Av Elvira - 24 augusti 2010 10:09

...på pricken, just idag, ska vi spana in den här farbrorn... kul!!!

Av Elvira - 24 augusti 2010 09:14

...huvudet just nu.

Men bara nästan, för även om allt över axelhöjd just u bara är problem, så inser jag ju att det skulle bli snäppet värre utan...hehe..hmmm


Ska vara hos tandläkaren 13.30, genomförkyld och svullen.

Va där akut i fredags, och fick  göra nån provisorisk rotfyllning, som inte hjälpte ett dugg, utan det är samma lika fortfarande..men med svullnad som bonus.


Mycket gnäll, visst, men befogat som bara den.

Har legat mer eller mindre däckad hela dan igår, kollat film och tryckt i mig värkpiller så det står härliga till, så stundvis har det känts ok, å så släpper effekten av pillrena, och minsta ljud blir outhärdligt..skumt, att tandvärk påverkas av hörseln? Eller tvärtom, eller hur det nu än är, så är det jobbigt  


nu ringer det visst här åxå...I´ll be back



Av Elvira - 13 augusti 2010 11:29

..alltså, frågerutan som smugit sig in. datasnille!!! ;)


Jobbar låååångpass idag, så jag återkommer kanske senare..

Kram

Av Elvira - 11 augusti 2010 15:42

Har lyckats få dit en frågeruta...vill inte alls ha frågerutan där jue...hur får jag bort den då?

Av Elvira - 11 augusti 2010 13:30

..framför datorn, på finspångs bibliotek är jag.

Sitter här med jobbet just nu, tjejerna har data tid, så jag passar åxå på..

Men så står det ett anslag bredvid skärmen,

om regler på Internet- på franska !!!?


Alltså, bara på franska, inga andra språk..?

internationellt, men så sabla många fransoser finns det väl inte här?


Har alltså börjat jobba igen,  fortfarande inte i toppform, men tycker nog att det funkar ändå.

Ska ha samtal idag, om hur det går och hur det känns...de är minst sagt omhändertagande och lyhörda, på min arbetsplats.


Vet inte om det är senaste tidens händelser som splittar mig lite, är ganska vilse i tankarna stundvis.

De fladdrar liksom iväg, hamnar plötsligt i djupa samtal med mig själv om värsta och största existensiella frågorna..

Well, ska nog inte fundera så mycket på varför jag funderar, har hört att man kan grubbla sig till hjärnblödning om det vill sig illa ;)

Får väl försöka vara "här o nu" istället för "där o då".

Älska glömma och förlåta...i mitt facebookhoroskop, som för övrigt är VÄLDIGT vetenskapligt och korrekt, står det just idag, om att jag ska jobba på att förlåta...

Och att låta "...the light of compassion..." bla bla nåt, lysa igenom, ja, för horoskopet är ju på engelska..å just det där, fattade jag inget alls av :P



Nähe, nu börjar kidsen fara runt här, så jag får väl lägga ner mitt klotterplank här en stund.

ha det bäst!


Love E




Ovido - Quiz & Flashcards