Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Aj som f0******n...

Av Elvira - 14 december 2010 20:04

..gör det i hela mig idag.

Varendsa led är helt trasig, och halsen känns som att den blivit överkörd med ett grovt rivjärn..fast från insidan, morr, knappt det går att dricka the ens...suck.


Ja sak samnma..jag hittade en låda på vinden för ett tag sen, med cd skivor.

En sån där låda som jag VISSTE att jag skulle göra stora fynd i, men bävade för att börja packa upp..ja, enfullmatad flyttlåda, modell stor..det ä-r ett litet gäng.


Hur som helst, så ögnade jag igenom dm här om kvällen, å blev smått lyrisk..

Jisses vilken massa smörja..å jisses, vilka mästerverk!!!


Jag är ju lite periodare, när det gäller musik, å just nu är jag inne i nån "pink floyd- period", eller just Division Bell då.

(Som låten här nedan, alltså äldre inlägg, nästan längst ner, coming back to life-lyssna på texten  "terapi"?)


Hur som helst, så pratar jag med en kille senare på kvällen, om just det där med texter..å han lyssnar tydligen aldrig på texterna(?)


Alltså, jag har tänkt på det där sen han sa det..är faktiskt lite förvånad..eller mycket förvånad, men det förklarar å andra sidan varför det spelas en massa skräp på radion ibland..


En Aha-upplevelse bara..som blev ett långt å meningslöst blogginlägg :)


Då va det kanske inte så märkligt,  att musiksmaken kanske inte föll ihop så bra där på kvällskvisten..men iallafall, i lådan från vinden, har jag faktiskt hittat en låt, som jag har nåt slags hat-kärlek till,  gillar gunget, men blir av någon anledning provocerad av texten ( har alltid haft samma känsla för den..eller, hade det förr, å sen hade jag ju glömt..hehe)




Orkar inte försöka sortera i samlingen idag,  så jag ligger nerbäddad å lyssnar på mina nygamla favoriter -.på Youtube, istället.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards