Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Tonårstjejer....

Av Elvira - 16 december 2010 16:58

...kan driva en till fullständigt vansinne!!!


GALET!


Nåja, nu har jag varit duktig,,,tror jag


Talat om för ungen att det är nog,  å så lät jag henne gå till sin handbollsträning, jag vägrade skjutsa, å hon va sur, så klart.


Det blev ju plötsligt mitt fel att hon inte hann äta innan träningen..så här sitter jag som en idiot, med ont i magen, o glor på köttbullarna, som är kalla när hon kommer hem.


Är det något som ingår, i att vara tonårsmamma till tjejer?

Det där gnagande dåliga samvetet man får när man sätter upp gränser?


Det absolut enda jag vill är att hon gör något, vad som helst, bara något...mer än att sitta vid datorn-när hon ens är hemma.


Fan, jag är nog inget bra på det här, men jag är definitivt ingen seviceinrättning heller.


Har avverkat ett duktigt antal kloka, i telefonboken, å alla säger samma, kör inte, ta bort sladden till datorn, och vik inte..så varför sitter jag här och tycker att jag är hemsk..och hon kanske fryser, och är hungrig, och ja...


Undrar vad den där underbara solstrålen, som stod i gummistövlar , toppluva, och ryggsäck( och INGET mer) på en pall i köket, och diskade, med sån inlevelse att  det va blött ända ut i hallen?

Men det va nog 10 år sen..suck!


Alla ni , med små solstrålar-njut av tiden, jag tror de är så där gulliga som små, för att man ska minnas det, och få lite kraft  styrka tills de blir tonåringar..jag är faktiskt ganska säker, än en gång har naturen överträffat sig själv i list och fiffighet!


Nåja, kanske vänder det, kanske hamnar något klädesplagg en dag i tvättkorgen-utan 3 dagars tjat, kanske kanske, å kanske kommer hon säga något annat, än att hon behöver skjuts, en ny mobil, att eller något annat..?


Så, nu har jag gnällt av mig lite..borde kännas bättre, men näe..


Å när jag ändå är inne på småtjejer, så fick jag förmånen  att lära känna två andra små helt fantastiska tjejer för en tid  sedan..å det slår mig, att teorin ovan, om fiffigheten hos naturen nog stämmer, för de stjäl hela hjärtat, man är kalkad, pantad och tvärsåld, innan man hinner blinka.

Den lilla fyllde år nyligen..å jag hade världens huvudbry...


För det är lite nackdelen med att träffa någon med barn, och sen krashar det.


Alltså kraschar så att det inte går att ge lilla fina, paket på födelsedan, eller ens skicka ett litet kort..


Suck, nä, nu är jag gränsfall patetisk, med stora tårar, ska genast skärpa mig!




 
 
Ingen bild

marika

16 december 2010 23:16

tror det är bra att du sätter gränser, dom kommer tacka dig när dom blir äldre även om dom gnäller nu. mina föräldrar + farmor o farfar har nog curlat mig för mycket när jag va liten.haha kram.

Elvira

19 december 2010 14:50

Jojo, curlad va det.. *L*

Tycker att de lyckats alldeles förträffligt va det gäller dig ju,, du är ju toppen!!!

Tror inte att det är så mycket pedagogiskt framtids-tänk , utan mer "nu-jävlar-hjälper-du-till-för-jag-blir-galen-snart" när jag inte kan röra mig här utan att snava o snubbla över saker, men visst, det är bra att de lär sig-absolut.

Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards