Direktlänk till inlägg 18 december 2010

mitt-i-natten-vackert

Av Elvira - 18 december 2010 02:09

...så man får tårar i ögat.


 
 
Ingen bild

En överlevare

18 december 2010 18:40

Förbannat bra låt :) Om det nu är tillåtet att svära lite :))

Känner du saknad?? Det känns som det i dina val av låtar...väldigt bra sångtexter :)

Kramar

Elvira

19 december 2010 14:47

Ja visst är den?

*L*
Så lätt att läsa av alltså?

jo, massor sånt känner jag, stundvis, när jag inte lyckas fylla tankar och tillvaro med en massa annat..Å då får jag jobba på det, far omkring som en övervarvad "majolika" eller vad det nu heter?
En sån där leksak från förr du vet, som man "pumpade", å så snurrade den runt runt och tjöt:)

Musik helar...

Stor kram

 
Ingen bild

En överlevare

19 december 2010 19:28

Ja...musik helar!!

Jag känner igen mig i dig...lyssnar oxå på "depplåtar" när jag är "nere" och på något sätt så ger det motsatt effekt...
Ge dig själv kraften att känna, just då!!

Vad är det du saknar?? Behöver du sakna?

Ta hand om dig och ha en riktigt God Jul...det ska jag!!

Kram kram

Elvira

19 december 2010 22:26

Vet du, i allafall ibland, så tröstar tanken, att människan som skrivit låten, har känt samma jobbiga känsla och överlevt den.
Antar att det kanske är enda gången man får riktig bekräftelse på sina jobbigaste känslor, att man inte är ensam med dem, eller konstig ..

Och ibland så är det bara skönt..att få vara ledsen, att lite vältra sig i tårar..

Jag saknar någon som försvann, och aldrig mer kommer tillbaks..
En människa som blev riktigt sjuk, bara skalet kvar..tung insikt..
En människa som skapade en egen plats i hjärtat, o aldrig kommer kunna fyllas av någon eller något annat.

Och det är lite bitterljuvt..
*L*

Och JA jag behöver sakna, behöver absolut sakna, och vältra mig i ledsna låtar, för som du skriver..det helar.

Klart du ska ha en bästa Jul, och helst uppleva livets bästa år, under nästa:)

Stora kramen

 
Ingen bild

En överlevare

21 december 2010 21:01

Go'kväll!!

Finns en låt till som är snuskigt bra!!
Caroline af Ugglas "Blundar"...den är super!!

Klart jag ska uppleva livets bästa år efter detta...det ska du med :)

Elvira

23 december 2010 09:42

Ja...jag letade fram den..å den är verkligen underbar!!!

TACK!

Ska klippa o klistra in den sen, nu ska jag snabbt som ögat göra mig i ordning o dra från byn, fixa lite jul å så..

Massa kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards