Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Kanske är det bara jag..

Av Elvira - 19 april 2011 21:19

..som vill hitta en mening, i allt som händer.

Eller så finns det en mening med , om inte allt, så i alla fall det mesta?


Kom precis hem här, ska göra mig i ordning, och packa mig i säng alldeles snart, för att komma upp i morgon..


Anställningsintervju.


Har skickat alldeles för några ansökningar, har varit lat, det är sanningen, och nu inser jag att typ 100% , där sista ansökningsdatum passerat, alltså har nappat?


Och jag har ingen aning, men jag åker väl dit, mening med allt va det ju..


Men det va inte den meningen jag hade i tanke, nä, jag råkade ut för en lite speciell grej idag.


Jag satt, lagom frustrerad, håret på ända,  i bilen på en parkering, med dörren öppen, ena benet utanför, och författade ett sms, när någon plötsligt kommer fram och säger hej.


Och det tar en sund innan det kopplar, jag har träffat den här mannen , en liten stund nån gång, för inte så väldigt länge sen.


Hur som helst, jag känner mig knappast upplagd för att vara social och kallprata, vill egentligen bara drämma igen bildörren så dra fort som fan, har tankarna nån helt annan stans, och ja...fel läge.


Men på mindre än en minut, inser jag att jag berättar saker för honom som jag knappt vågar ta in själv, att jag faktiskt tänker.


Mer än märkligt, för det visar sig att den här mannen, tänker precis samma saker,  och plötsligt har jag lämnat över mina största spöken , till nån nästan vilt främmande, och fått en förbannat värdefull insikt, att det är helt okej, att ha de mest vansinniga ideer ibland. Det är inte "bara jag".


Nu, hemma i min trygga soffhörna kan jag tycka att det va lite märkligt, ganska häftigt  på något vis, men då, när vi sagt alla de där galna sakerna, kände jag mig plötsligt läskigt avklädd.

Och solen va alldeles för avslöjande , så jag försökte nästan gömma mig lite,  med håret åt alla håll, i sjabbig munkjacka, och en cigg i ena mungipan..

Sneglade lite på honom, försökte kanske flytta bort honom lite bara med blicken..


Insåg att han va alldeles för snygg...alldeles för klarsynt, alldeles för mycket klok och trevlig..


Undrar om han verkligen är snygg förresten?


Eller om han blev det i mina ögon bara, precis just då? Just för att den dör starka solen , lös upp honom på nåt smickrande vis?

Samma orättvisa sol som la sig som nån jävla strålkastare  på mig.


En ljustekniker pratar "slaskljus", sånt man absolut INTE vill ha, alltså om vi pratar teaterscen då:)

Slaskljus ger fula skuggor och konstiga förvrängda drag.

Orättvisa sol!


Hur som helst, jag berättade att jag skulle på den här grejen i morgon,lite från det ena till det andra,  och att det kändes så helt åt helvete fel-tajmat, men att gurskivor på ögonen och meditation, för att utsråla just det där lugnet jag inte har alls, det skulle nog göra susen.

Lite för klämkäckt och glättigt kanske, för han frågade om det skulle funka.


Och det gör det så klart, om jag intalar mig det!!


Time to go to sleep now..kiddon har blivit stor, ska sova i stan med sin "kusin" som egentlligen nog är mer hennes systers kusin, men jaja..de är väl kusiner då.

Hennes pappa stod och funderade en stund idag när vi pratade just om kusingrejen, och frågar om de vekligen är kusiner?


-Nä, alltså det är ju storasyrrans kusin..

- ja, jag tänkte väl det, för ingen av oss är ju släkt med dem..?


Hehe..det är sånt jag kan tänka ibland, å såååå skönt när nån annan säger högt.


Nåja, nattinatt , och imorgon är det en lite kul dag, imorgon slår IFK Norrköping  Halmstad på hemmaplan, nästan så man borde va på plats tror jag?


Jipp











 
 
Ingen bild

Lotta

30 april 2011 09:41

Kul att du känner dig så frisk att du tänker bölrja jobba igen.. Men vill du inte tebax till gamla jobbet? Du trivdes ju som fisken i vattnet där och du gjorde ett kanonjobb ju.

Var själv på anställningsintervju idag hos Kriminalvården av alla ställen... Jag vet inte vad jag gett mig in på om det är min grej men men vi får se hur det går.

Elvira

1 maj 2011 15:52

helloj på dig!

Njao,både ja och nej, med gamla jobbet alltså..ska jag va ärlig så har jag ingen aning om vad jag vill längre..

Tänkte att det skulle ge sig med lite tid, att jag skulle få nån slags ahaupplevelse, och plötsligt veta, och det funkar tydligen inte så*L*

kriminalvården? Alltså på anstalt då eller?
Ja lycka till, prova måste man ju göra,jag hade ALDRIG klarat det kan jag säga, tur att vi alla äär olika så..

håller tummarna för dig, kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards