Direktlänk till inlägg 16 november 2010

Det är bra att ha...

Av Elvira - 16 november 2010 12:19

...söta ungar, som kan blogga åt en, medan man själv är upptagen med att glo in i väggen och låtsastänka då  


Sitter just som ett litet miffo, å stirrar in i datorn.

Funderar på att gå på en föreläsning i Norrköping i kväll, verkar hur spännande som helst..men som sagt, har inte helt bestämt mig än.


Va hos min nya prat-tant igår, och jag tror det blir skitbra.

Hon sa i o för sig att hon inte kunde laga mig, MEN, hon kunde ge mig verktyg, så att jag kan laga mig själv..å det va ju precis vad jag önskade mig.

Desstom höll hon med mig om pillrena..eller, nåja, det gjorde hon kanske inte direkt, men hon sa att det inte finns något i hela världen som hjälper, om jag inte själv tror på det, och det gör jag ju inte, alltså höll hon med mig:)


Fritt för tolking, hehe.


Förresten, medan jag kommer ihåg det, så lovade jag min Carina, att hälsa till alla som läser här, att " skvallerkärringar som dessutom far med osanningar, borde få foglim i truten"


Hon va lite upprörd..eller ganska väldigt upprörd igår, nästan så det smittade en aning.

I lilla byhåla är det nämligen så, att man får hitta på lite vad som helst om andra, och sprida det fritt, utan att skämmas en sekund- fullt normalt!


Ibland kan man skaka sånt av sig, men ibland så hamnar snacket fel, å så får det en massa konsevenser, för att någon faktiskt tror på det.

Hur som helst, nu har jag hälsat det :)


Fast...det får mig att fundera lite..på hur snabba vi är på att dömma andra.

Har ju haft gott om tid ett tag nu, att fundera över ditten o datten, (det är inte ALLTID så att jag "låtsastänker" alltså..hehe)


Har varit lite så bland mina nära människor ett tag, en massa kackel, och folk som tyckt en massa om andras förehavanden.

Fantiserat och spekulerat, och analyserat hejvilt.


Äh, eller snarare om andra, och deras liv..

Vet inte om det kanske är skrämmande, när saker plötsligt förändras?


Som i fredags, när vi skulle ut och käka, ett helt gäng, å det blurrades i flera dagar innan, om att "kommer den, så kommer inte jag, och bla bla bla.."


Men det är ju så, till syvende å sist, att saker förändras, och vi gör oss själva en otjänst i att inte acceptera det.


Som i det här fallet då, fasen, svårt att förklare exempel, utan att outa nångon, men om vi säger så här..


Vi har ett par, som levt ihop i en halv livstid, och så dör den ena, knallfall, tragiskt-absolut.

Men när den kvarvarande  hittar en ny kärlek, så ska det fördömmas, och pratas om hur "förjävligt" det är, för att det inte passar sig, för att det gått för fort, osv.


Vem har rätten att tala om vad som är rätt o fel i ett sånt läge?


Eller ett annat par, som tydligen borde vara ihop alltid, för andras skull, eller för att det "alltid varit så", och för att de passar ju så bra ihop,och inte är det längre, och den ena dessutom skaffar en ny...ja, då är denna stackars nya, inte värd vatten, man LETAR verkligen fel.


För att det inte längre är som det alltid varit?

Nåja, kanske en aning förenklat då, inte hela sanningen, men ändå..


Jag vet inte, men för mig handlar det om att respektera och acceptera.


Tycka och tänka kan man göra bäst man vill, men vänskap är ju vänskap oavsett vad vännerna gör  för val i sina liv.

Man borde väl snarare vara glad, när vänner man har är lyckliga, oavsett om man själv inte tycker sig förstå deras val?


Ähhh..nu svammlar jag nog mest..


Solstrålarna avslöjar alldeles för mycket just nu, dammråttor och allt annat som breder ut sig över mitt hem..så jag borde verkligen motstå impulsen att dra ner persiennerna, och ta fram dammsugarn..huhhh..eller så kan jag inbilla mig en stund till, att jag har väldigt viktiga saker att göra framför datorn...

*tänka, tänka*

Nä, dammsuga blir det!!!!


Kram kram






 
 
Ingen bild

En överlevare

16 november 2010 21:12

En tanke till "skvallertanterna" !!!

Det ni säger om en annan människa handlar ofta mer om det som finns inuti er själva, än vad som finns hos den ni "skvallrar" om...

Elvira

17 november 2010 00:49

Så klockrent sant!
Å vet du, det där är något man vet väldigt säkert, om man bott här en tid, å det är okej, man lär sig hantera det, eller ignorera är nog mer rätt ord..
Men i vissa fall, hamnar det i fel öron, och blir en massa strul av..å då blir man frustrerad, speciellt som det är svårt att bemöta saker som är ren o skär lögn.
(oftast får man ju höra det sist dessutom)

Vet du, "överlevare", för vad det är värt..men jag tror att du med dina första kloka ord, hjälpt mig...massor!
Rätt ord vid rätt tid...och de gick rakt in-TACK!!!

 
Ingen bild

En överlevare

17 november 2010 09:12

Varsågod...:)

Elvira

17 november 2010 13:26

:))

 
Ingen bild

En överlevare

17 november 2010 20:12

Glömde nämna...att glo in i väggen och låtsastänka är inte så tokigt det heller ibland :))

Elvira

17 november 2010 21:06

Nä, men nu va det så att jag tänkte på riktigt jue... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards