Alla inlägg den 14 december 2009

Av Elvira - 14 december 2009 16:32

..ja, nu fattar jag alltså vad allt gny om Erics flickvän handlade om...hehe...stackarn.


Såg just klippet på tuben, å det va lite sådär..."vill-inte-titta-skämsigt".


Men jag gillade Eric..rätt kille vann...fastän Kalle gjorde vinnarlåten bättre.


Å så undrar man ju, varför jag kommer med gamla nyheter nu, två dar senare..men jag såg ju inte sista framträdandet, så för mig är det nytt!

Så det så!



har haft lite göra-slut-samtal med min chef också...å kommit fram till att man inte kan göra slut bara sådär, utan att jag kanske ska följa  honom, å några kiddosar  på hockeymatch i slutet på veckan..

Inteinteabsolutinte klippa navelsträngen helt inte...

:))

Jaja, ska straxt packa ihop å dra härifrån.

Va och köpte tårtor innan idag, och hade tydligen glömt kvar mitt kort på konditoriet, så de hade sökt med ljus o lykta, innan de fick fatt på mig..gulligt!


Kram kram

Av Elvira - 14 december 2009 09:40

..vatten över huvudet..iallafall lite..hmmm..


Fick ju en fantastisk ide i höstas, att plugga på distans.

Så jag anmälde mig till en halvfartskusrs i socialpedagogik, på Umeå universitet(helt internetbaserad).

Skitbra, tänkte jag, som behöver ta igen 15p, efter att ha ballat ur skolan rejält för några år sen.


Nåja, jag kom in, så när jag svarat ja på antagningsbeskedet nyss, bläddrade jag mig in på sidan med kurslitteratur, ve o fasa, den listan va nog värre än hela grundåret på beteendevetenskapen!!!


42(!) olika böcker, kompendier och avhandlingar.

Fiiiii fan, kan bli halvtufft ihop med ett heltidsjobb kanske..?


Precis som vanligt med KokoViran, allt eller inget...fullt skägg, eller total dvala.

*suck*


Sista dan på jobbet idag, börjar mitt nya imorgon.

Har försökt hitta någon känsla av vemod, men den infinner sig inte.

Kanske sen då..vore ju mer skumt om det inte känns alls?

Har ju trots allt varit där några år, VIKTIGA år dessutom.

Jag ska iallafall  fixa en tårta, man gör tydligen sånt när man slutar på ett jobb i den civiliserade världen ,fick jag veta i morse:)


Bara att ta tag i dagen nu då, och släppa datorn.


Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards