Alla inlägg den 19 maj 2010

Av Elvira - 19 maj 2010 18:32

...till jobbet igen.

Skönt!

Eller jobbet förrsten, vi har suttit i p-möte hela dagen..som alltid blir jag aningens för dampig efter ett par timmar...litet rum, kvavt, många människor, och fönstrena måste va stängda för sekretessen...Vira i full panik med andra ord...


Men det känns skönt att återgå i gängorna, är verkligen så ruskigt lyckligt lottad, som får jobba där jag jobbar, med det jag alltid velat.


Konstigt det där, ibland när livet känns ganska urlakat och inehållslöst, så drabbas jag av en tacksamhetskänsla...för allt jag faktiskt har...antar att det är sidekick-änglarna igen?

De där som kom tillbaks som ett brev på posten efter en helg med min Annika...

Min egna Dalai Lama...eller nåt, kvinnan som alltid lyckas få mig tillbaks till "mig själv"

Hur som helst...


Så jag får väl helt enkelt tå ut en dag varannan vecka, med att sitta still och lyssna :))


Just i skrivande stund sitter jag inlindad i gammal handduk, och färg i skallen.

Min granne, tillika fd frisör, har nyss satt färg i skallen på mig, iallafall delvis, för att måla över det röda. Tackitack bästa grannfru!!!  


10 min kvar innan ursköljning, sen bär det iväg hem till kompis på liten tjejgrej, reunion sen universitetstiden, i miniformat, med middag...gottigott!


kram kram



Ovido - Quiz & Flashcards