Direktlänk till inlägg 11 december 2009

Sitter och förundras...

Av Elvira - 11 december 2009 12:22

..över hur skeva vissa människor kan vara ibland.


Vi va på julbord med jobbet igår, en hel drös människor, eller runt 30 iallafall.

Massa mat(varför måste man hetsäta så fort det är julbord?) och trevliga människor.

En av dem är en vän sen många år..en ganska viktig vän, men den här viktiga vännen har en flickvän som av någon outgrundlig anledning inte tål att jag existerar.

( har träffat henne i si så där 30 sek, bara sagt hej i princip)

Hur som helst, så får jag höra idag, att han, den viktiga vännen, specifikt sagt till om att inte ta några foton, där vi är med på samma bild(!)


Som en hård smäll i magen ju...först blir jag helt paff, svårt att tro det, men sen inser jag att det är sant..å vad va vår vänskap egentligen värd då?


Det är fanimig lägsta sandlåde nivå ju..?

Försöker sätta mig in i hur det skulle vara om jag tillät min darling styra över vilka jag pratade med, träffade, eller råkade vara på samma foto som?

Hur sjukt är inte det?


Vill man ha en totalt formbar människa vid sin sida, en som låter sig bli styrd i allt, som ger upp alla sina egna önskemål, åsikter och egenvilja?

En männsika med total avsaknadpå självrespekt?

Hur attraktivt är det egentligen?


Jaja...jag avlider knappast utav det, men tycker verkligen att det är...om inte patetiskt så iallafall grymt sorgligt...


Ska snart sluta för dan här, hämta upp en kompis och dra runt på en liten shopping runda..Har fått fria händer att leka heminredare:)), så nu ska det bli "lamp- o tavelinköp" av minsann

Skoj

 
 
Kicki

Kicki

12 december 2009 09:05

...känner tyvärr så väl igen mig i det du skriver, har mist både tjej å kill kompisar på detta sättet...att förhållandet "ägs" av den ena parten å som i mitt fall mina vänner blir som nickedockor som bara gör som den andra vill...för husfridens skull!!...tragiskt med sådana människor att de inte inser vad de gör...

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

12 december 2009 09:52

Ja tragiskt är det verkligen.
Visst är det som du skriver, att de inte inser själva vad de gör...hoppas jag.
Iallafall blir det ju enklare att acceptera det.

Nåja, i det här fallet släpper jag taget nu, för min egen skull.
Det visade sig ju dessutom vara hans tjej som skickade mail till min nya arbetsplats..flera stycken, fullmatade med "rena elakheter" som de uttryckte det.
Att han står bredvid och accepteerar det, är nog åxå ganska sjukt..?

Kram kram till dig gumman, och krama lite på rultan också:)

 
Kicki

Kicki

12 december 2009 14:42

...Hur f***n kan man som vän stå å bara se på??...Nej du Virvelviran!!...håll dig till RIKTIGA vänner som inte tappar huvudet bara för att de träffar en partner som dessutom verkar ha huvudet under armen...lär blåsa många stormar i det huvudet!!...men men det kommer med all säkerhet slå tillbaka på både henne och "marijonettdockan"....kul förresten såg att kossans hemsida fanns bland dina länkar!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

12 december 2009 16:13

Ja du Kicki...det va väl lite det jag undrade också...
Men det här sista, att uttryckligen säga åt folk(i smyg då, för att jag inte skulle veta det) att se till att inte fånga oss på samma bild..ja, det känns..kränkande?
Nåja, apan fick ju sin vilja igenom, för en sån vän behöver jag definitivt inte..

Klart Annioe har egen länk, hon är ju väresta bästa!!!

Puss o kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards