Direktlänk till inlägg 14 december 2009

Kan ha tagit mig...

Av Elvira - 14 december 2009 09:40

..vatten över huvudet..iallafall lite..hmmm..


Fick ju en fantastisk ide i höstas, att plugga på distans.

Så jag anmälde mig till en halvfartskusrs i socialpedagogik, på Umeå universitet(helt internetbaserad).

Skitbra, tänkte jag, som behöver ta igen 15p, efter att ha ballat ur skolan rejält för några år sen.


Nåja, jag kom in, så när jag svarat ja på antagningsbeskedet nyss, bläddrade jag mig in på sidan med kurslitteratur, ve o fasa, den listan va nog värre än hela grundåret på beteendevetenskapen!!!


42(!) olika böcker, kompendier och avhandlingar.

Fiiiii fan, kan bli halvtufft ihop med ett heltidsjobb kanske..?


Precis som vanligt med KokoViran, allt eller inget...fullt skägg, eller total dvala.

*suck*


Sista dan på jobbet idag, börjar mitt nya imorgon.

Har försökt hitta någon känsla av vemod, men den infinner sig inte.

Kanske sen då..vore ju mer skumt om det inte känns alls?

Har ju trots allt varit där några år, VIKTIGA år dessutom.

Jag ska iallafall  fixa en tårta, man gör tydligen sånt när man slutar på ett jobb i den civiliserade världen ,fick jag veta i morse:)


Bara att ta tag i dagen nu då, och släppa datorn.


Kram kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards