Alla inlägg den 11 september 2009

Av Elvira - 11 september 2009 22:32

..har jag i mitt inre öra, eller no leaf clover som den heter..

Å det är en bra dag att leva, eller va vid liv, den här dan också.

Livs levande..fortfarande.


Sov några timmar, gick ensväng till Carina, o så hem igen, å nu är jag precis slut igen..

Längtar tills den dagen energin är ikapp igen..snart hoppas jag.


Nä mina vänner, ska somna bort nu..


Love E


Av Elvira - 11 september 2009 13:49

..när man slutar röka, håller upp i en massa månader, å sen tar det där första blosset?

Svaret på den frågan är nog - som jag!


För jag gjorde det..började igen alltså.

Nu har jag fått en ny medarbetare på jobbet, Micke, och han kom lite lagom klämkäckt igår, och tyckte att vi skulle lägga av att sluta snusa(som då är hans "last") och röka(som är min nygamla).

-Jaha, när då? frågade jag.

-Nu direkt, fick jag till svar, samtidigt som han lite lagom nonchalant kastade resten av sin snusdosa.

-Aha..jaja..visst, okej då..


Nu har det gått ett dygn, å jag har fuskat, flera gånger.

Det smakar precis lika illa varje gång, men nu är det fanimig slutrökt.


Humöret är helt upp o ner, trött är jag heeeela tiden, mest pga att jag käkat pencillin i två veckor..15:nde dan idag, å det tar kraft..eller jag tror iallafall att det beror på medicinen.


Fick ett riktigt spel på en unge på jobbet idag, huuuhhh..han va på skit humör, jag också, och så krockade vi.

Fan, ibland är jag sämsta tänkbara person att handskas med kidsen tror jag, men det är klippt omöjligt att vara pedagogiskt riktig precis alltid, det funkar inte..


Nåja, kommer vara ledig en tid nu,vet inte hur länge, det beror lite på hur länge tandläkarns "lugnmedel" sitter i kroppen, men gissar på att det är några dagar iallafall..

Vi har ju en drogfri policy så, nolltolerans på alla mediciner som är sinnesförändrande, och i brist på tid hos käkkirurgen, så får det bli så här..

Har iallafall tillit till att tandläkarn vet bäst i det här fallet, alltid nåt..


Ska ta en siesta en stund nu, ha en bästa kväll där ute


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards