Alla inlägg under november 2010

Av Elvira - 13 november 2010 23:07

..förhållningssätt till saker som händer, eller bara är, praktiserar jag idag, i allra högsta grad.


Efter ett intensivt dygn, med massa människor som kommit å gått runt om, födelsedagsfirande, och full rulle, är jag plötsligt helt själv hemma-ovanligt bara det..


Lite "var tog alla vägen"-känsla, kom vi fram till , C o jag när vi satt här o filosoferade förut.

Lördagkväll,barnledig  ja, man borde hitta på nåt, just bara därför, å samtidigt så är iallafall jag klippt slut.


Hade gulliga vänner här på besök, sovandes lite här o var, dvs när alla verkligen insåg att det va sovdags, va klockan runt 6 , och jag tror inte huvudet nuddade kudden innan jag snarkade. :)


Straxt efter 9 vaknade jag av att det slamrades i köket- 3 timmars sömn, betyder att jag är ganska skelögd och mojjig  nu..  


Hur som helst, så istället för att ha "hitta-på-nåt" panik, så softar jag med kudde och täcke å kollar favorit i repris..tror jag sett den , ja..närmare tio gånger, och upptäcker nåt nytt i den fortfarande- Pulp Fiction så klart.



Så med risk att somna här i soffan, så nattinatt från mig!

Kram

Av Elvira - 12 november 2010 13:58

..jag lite till:)

(det KAN va så att jag inte ens kommit ifrån datorn alls...men bara "kan"..)


Nåja, min nya idol för stunden, med en helt otroligt grym kollega då..vilka röster!!


Hon den mörka, sjunger i nån hårdrocksgrupp ..men vilken?

*tänka tänka*



..nåja, kommer snart på det!

Så, loss från datorn nu..loss.släpp *smiskar fingrarna*

Av Elvira - 12 november 2010 11:52

..framför datorn o Youtube, och önska jag kunde tyska, hajjar inte ett ord, men det låter väldigt sant ..hehe..hur det nu går ihop..



Tror jag fått en ny tillfällig hangup på den här damen, hörde henne hos en vän för ett par veckor sen, när jag va som mest under ytan, och fick tokanstränga mig för att inte tjuta..av en Judas Priest cover(!) Snacka om lättrörd, nu tjuter jag inte , bara gillar..



Nähe..Vira, tokVira, in i badet NU!!!

Av Elvira - 12 november 2010 10:56

...sablarns djupfryst är jag.


Men det är det enda som är lite jobbigt just nu, faktiskt, har haft flera dagar utan en enda neggo-tanke, utan tårar o tandagnisslan..

Just som det va som svartast tittade en ljusstråle fram..

Fick en kommentar här om att välja förhållningssätt till saker som händer, så jävla sant..svårt i stunden när det är som sämst, men med lite ansträngning går det, å ja...det vände iallafall..


Har tagit tag i skolan, varit där, gjort uppgifter, har en del kvar att ta igen, men jag fixar det, det är liksom inga övermäktiga saker som ska göras.


Nåja, bara en liten lägersrapport så.


Ska fira födelsedag idag, inte min då alltså, utan lilltrolls pappa.

En salig blandning med människor, som ska ut o käka ihop, kan bli hur lyckat som helst :)


Ska försöka få upp värmen först, ett varmt bad borde funka, å sen se till att  få fart på dagen..


Ha det bäst alla! Kram kram



Av Elvira - 7 november 2010 12:27

..allt du känner, stod det på alltid lika tillförlitliga Facebook idag.


Sånt ska man inte läsa, inte jag iallafall, för ja...jag va dum nog att känna efter helt enkelt.


En nära människa, eller vad man säger, en vän ,kom förbi nyss, och jag börjar helt utan förvarning att dyngtjuta, får inte fram ett enda ord, utan bara tjuter som en liten löjlig unge.


Så jag frågar, hur fan man gör för att undvika människor som trasar sönder en, å får till svar att det vet man ju aldrig i förväg.

SÅ sant.

Man lär sig väl något av det..

Just nu, känns det som att lärdommen i mitt fall, är att aldig släppa in en människa till i livet, aldrig låta någon komma för nära..men, så skulle man tydlgen inte heller göra, fick jag till svar.


Fick ett sms i morse, antar att det drog igång måendet jag har nu..

Så till dig som skrev det, för jag VET att du läser det-


Du har fel fel fel..FEEEL!!!!

Av Elvira - 5 november 2010 12:29

..fråga nu på morgonen, om varför jag alltid raderar mina mest äkta inlägg.

Det är tredje personen, helt utan anknytning till varann som kommer med samma kommentar..å på ett sätt gör det mig glad, jag är uppenbarligen inte ute å vyklar helt.

MEN, jag lovade mig själv för länge sen, att aldrig hänga ut nån annan här, å det va ju faktiskt vad jag gjorde..


Försöker bli frisk, och i det ingår nog, som jag ser det, att ta ansvar för mig själv, att inte sjunka så lågt att jag hamnar i en sandlåda, å beter mig illa tillbaks...


Folk får vara falska, oärliga, billiga...men jag ska inte vara den som kablar ut det över världen.

Jag har åsikter som jag står kvar vid, absolut, å mer än någonsin, men det ger mig inte rätten att såra någon offentligt på det sättet..


Nåja, sista ordet lär inte vara varken sagt eller skrivet, å som sagt, även om texten är borta härifrån, så har jag fått såååå mycket mer bekräftelser efter det, på att jag är rätt ute...

Så jag låter det stanna där det hör hemma-i skallen, med full tillförlit om att "svinhugg går igen".  ...och någon kommer gå riktigt mycket sönder, men det ska knappast vara jag som bidrar då, det kommer sköta sig självt..å jag ska inte vara skadeglad alls då  


Nä,nu är det sent som satan,jag nyvaken, dags för tvagning, kram alla vänner, å ha en finaste fredag


Love E

Av Elvira - 5 november 2010 01:58

..nu, åt akut hungriga barn.

Gulligt det där.


Frågade om de va sugna, eller hungriga, alltså mathungriga,  å de va vääääldigt hungriga-på pannkaka med sylt o grädde, kl 01.15, fullt normalt antar jag?

Hur som helst, vad gör man inte?


Va hos min doktor idag..o jäbblar va upprörd hon va, hmmm..


Mest för att jag inte ätit mina kokopiller, för att hon minsann förskrivit dem , för att jag skulle äta dem å inget annat.

Att jag på något vis, inte lät henne göra sitt jobb då..?

Hon är superbra på alla vis, men det skär sig när det kommer till just tilltron till piller..

Förklarade att jag mådde så skit av dem, att jag verkligen kände lättnad när den där kompisen kom hem å spolade ner rubbet.


Men tydligen är jag inte så samarbetsvillig då..för jag skulle ju må sämre ett par tre veckor, sa hon.

Pytsan,  när jag fick dem hette det EN vecka.


Hur som helst, ska få en riktig prattant istället för kurator elle vad det nu va jag skulle haft från början, å om de sen kommer överens om att jag behöver piller igen, så ska jag få en annan sorts lugnande vid sidan av-precis såna jag själv stoppade i mig en massa år, å det va ett rent helvete att tända av från dem.


Ja...som sagt, antar att det är nån slags sista lösning då, för hon, alltså doktorn , känner ju till min bakgrund, å det brukar va i stort sett omöjligt att få såna mediciner då.


Vet inte riktigt, men va fan, sååå sjuk känner jag mig ju inte?


Well, en sak i taget, själv är jag ganska säker på att en kbt-terapeut  fixar mina grubbeltankar bättre än all bedövningsmedicin i världen.

Någon som kan hjälpa mig att få rätsida på tankarna, att vända dem åt rätt håll igen.


Märkligt, för några år sedan hade det varit värsta bingovinsten, och idag satt jag en timme och argumenterade mot samma sorts piller..


Lite rädd...å , det är kanske inte så märkligt..


Annars har jag haft några bra dagar..värre med nätterna då, men dagarna fyller jag , eller mina medmänniskor, så gott det går, hinner knappt med att tänka då..å det är väl ganska nyttigt.


Har en plan på att gå ut i morgon, i en annan stad, med en kompis, för miljöombyte om inte annat.

Å så kom ett mess från en vän som ville ha med mig ut på lördag också...skitkul, har knappt hört av henne på flera år..så, ja, partyhumör får man väl på något vis införskaffa,  vet faktiskt inte hur jag ska göra än, men  den som leve får se.

Känns bra att ha planer för dagarna, vilka de nu än må vara, en anledning att gå upp, klä på sig..ja , allt det där vanliga vardagliga, som va så svårt alldeles nyligen..


Ja jävlar, jag tror faktiskt att jag är på väg tillbaks, med små steg , lite vingliga, och snubbliga, men framåt igen...


nä, nu ska jag plocka bort pannkaksrester och torka syltkladd, å sen är det natta.


Kram kram

Av Elvira - 4 november 2010 13:08

..åraderade inlägget, som jag ju nästan visste att jag skulle göra.

Det hjälpte mig att skriva av lite frustration, ilska..ja, kanske en smula bitterhet tom.

Men jag vet ju att jag knappast läker fortare eller bättre, genom att vara elak mot någon annan..så..nu är det borta, å en hel del av frustrationen åxå..


Sorry!


Tack för alla gulliga kommentarer hur som helst, både här, å som fb-meddelanden, ni är guld mina fina vänner och läsare direkt på bloggen, vilka ni än är:)

(nyfiken kommer jag alltid vara-sundhetstecken?)


Kram E

Ovido - Quiz & Flashcards