Direktlänk till inlägg 7 september 2009

..tänkte skriva en saga...

Av Elvira - 7 september 2009 13:43

..om  "Häxan i Pladderby", som samlar offer o smider illsinta planer runt grytorna vid sitt storkok, men jag ger fan i det..


Så här är det, jag tänker inte kasta in ved i någon annans eld.


Är det någon som undrar något , så fråga, jag svarar mer än gärna.

Vill man krafsa fram gammal skit om mig, så är det knappast någon sport, det finns massor, och det allra mesta är förmodligen sant.

Jag försöker inte dölja det en sekund, faktum är ju att min historia är ett av mina främsta arbetsredskap idag..jag mörkar den inte..och framför allt , så är det - h i s t o r i a !!!


Kan jag ändra det som varit?

Är det någon annan som lider av mitt förflutna, förutom jag själv och människorna som funnits med DÅ?


Är det inte dags nu, att" leva och låta leva"?

Dvs, sköta SITT eget och backa ur det som är andras..?


Har varit hos tandläkaren idag igen, och är riktig satans i obalans..ska tydligen opereras på måndag, dvs om en vecka, och det gör ju knappast tillvaron skojjigare.

Så humöret är inte på topp, vilket kanske märks..


Jag vill bara bli lämnad utanför...ok?

Tack!


 
 
Kicki

Kicki

7 september 2009 16:22

...finns alltid människor som MÅSTE rota i andras liv för att själva höja sig lite över mänskligheten...men du!!...jag kan tänka mig att det finns någon som känner sig sviken och då måste göra massa saker för att såra dig och kanske försöka sätta en kil emellan dig och kärleken...bara en tanke vet ju inte om det e det de handlar om men du vet ju själv hur jäkla mycket du jobbat för att komma dit du e idag...å de e fanimej inte många som fixar det...sträck på dig å va stolt över det du gjort för dig själv, ditt förflutna har ju gjord dig till den du e idag...STOLT, VACKER och en fantastisk person!!!....du e bäst virvelviran!!!...kramelikraaam

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

7 september 2009 18:25

Vet du gumman, hade det varit så, att det va en sårad människa som höll på, så hade jag förstått det..
Eller,det finns flera, rättare sagt..

Men plantera kilar ligger tydligen i andras intresse, än de som faktiskt är berörda, och DET skulle min häxa-saga handla om..*L*

Hur som helst, tack för dina ord, just idag tar jag åt mig dem massor, för jag känner mig allt annat än just stolt och vacker..

Är svullen i ansiktet, har ont, är febrig, grinig och nästan dum..mot alla i min närhet.
Ska rycka upp mig, tack för att du finns fina du..

*kramar om*

 
Ingen bild

Carina

7 september 2009 18:57

Vet du...fina Elvira...man kan aldrig hindra att fåglarna flyger över huvudet...men man kan förhindra att dom bygger bo!
Så stå på dej...att ha en historia är ju inte detsamma som att vara sin historia.
Kramar och kärlek till dej...
från Carina i Värmland.

 
Ingen bild

Elvira

7 september 2009 22:22

Tack snälla!

Jo jag har hört talesättet, och tro mig , jag försöker leva efter det också..men ibland, när jag känner mig en aning mindre än andra dagar, då lyckas saker utifrån greppa mig ganska bra..

Just nu, i skrivande stund, är det hel ok, känns väldigt avläset, all pladder skvaller o bludder runt om..

Hoppas allt är bra med dig?
Trivs du i din skola?

Massa kramar till dig min vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards