Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Interferonbehandling....

Av Elvira - 2 november 2009 13:43

..är det enda kända boten, mot Hepatit C.


Eller..inte 100% säker, men beroende på vilken typ man har, och en massa andra faktorer.


En hel lång rad biverkningar, vissa märker knappt något, och andra är sjuka..riktigt sjuka, lääänge.


Jag har ju just det här viruset, ...


Förresten, nu ska vi tydligen ta vaccin mot nöffsjuka här, jag återkommer med interferontanken sen.

På förekommen anledning då


Love E

 
 
Hillevi

Hillevi

2 november 2009 23:40

Hepatit C kan även läka ut av sig själv, Tony funderade ju på Interferonbehandling för några år sedan men när han skulle lämna prover var Hepatiten borta. Det var väl cirka två år efter att han hade blivit drogfri så hoppet finns ju.
Kram :)

http://hillevitony.blogg.se

 
Ingen bild

kula

3 november 2009 09:42

hmmmm, har dom konstaterat virus eller bara antikropparna?? kan vara värt att veta. virus är just virus. Finns de bara antikroppar är det utläkt. Jepp sånt händer i en 1/3 del av alla fall

 
Ingen bild

Synnöve

3 november 2009 13:26

Alla kan inte behandlas mot Hep C.Den som är i det akuta stadiet får vänta ut tills den blir lugn .Men även när den är lugn är det inte säkert att man provar den medicinen.Dom brukar vilja midicinera när man har symtom och biverkningar av sin sjukdom.Sonen har Hep c med där vill dom inte göra nåot efter han gick ur det akuta stadiet.Så det är en klurig sjukdom.Kram S

 
Ingen bild

Elvira

4 november 2009 08:44

Tack för kommentarerna alla!!

Jo då, man har konstaterat virus, för snart 15 år sen, och det är fortfarande virus, alltså inte utläkt.

Har haft bekymmer med den till och från, men allra mest har nog sjukvården haft bekymmer, då levervärdena varit upp till fem ggr förhöjda, utan att jag själv märkt något alls..

Ang det där med smittsamheten då..jag fick ju veta att jag hade Hepatit när jag va gravid med min äldsta dotter, men ingen av mina döttrar har smittats...
Tycker det i sig talar en del för att den inte flyttar runt bland folk så lätt..

Jaja, remissen är skickad, så jag får väl låta sjukvården ta sina prover och lita på att de vet vad som är bäst..

Massa kramar till er alla

 
Ingen bild

marcus

8 november 2009 09:35

Har provat ineferonet i två omgångar, först när man bara skulle ta sprutor, för lite drygt 10 år sedan och nu för 2 år sen då man skulle kombinera med tabletter oxå. Tyvärr så har jag den svåraste sorten och blev sten sjuk och elak och efter 3 månaders provet visade det att viruset inte gav med sig överhuvudtaget. Har bara en kompis som blev av med sitt. Men man vet aldrig prova man dör inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards