Alla inlägg den 2 november 2009

Av Elvira - 2 november 2009 15:00

..jag, av bara farten.


Några arbetskompisar här skulle plötsligt iväg här, och jag fick lite panik..kontrollbehovet ni vet;)

-Hallå, var ska ni? Jag vill också följa med!!

Å ett tu tre satt jag också inpackad i bilen, på väg till vaccineringen, snacka om tanke-handling-konsekvens, i omvänd ordning, och snabba impulsiva beslut..på si så där 20 sekunder!

*L*


Jag i nötskal alltså, som vanligt.


Men för att återgå till interferonet då..


Jo, jag har ju många runt mig som gått igenom behandlingen, och lika många som brutit den pga biverkningarna.

Och i ärlighetens namn, så har jag inte ens övervägt att be att få behandlingen,förrän ganska nyligen..

Så idag ringde jag, och fixade en remiss, för att iallafall typbestämma min Hepatit..

Och OM jag nu har den "lätta" varianten, som man "bara" behandlar i 6 månader, ja..då ska jag överväga det..


Å nu när jag sitter och skriver det här, så diskuterar de här intill mig, en kille som ska börja sin behandling snart,

och det jag hör är att det inte finns ett enda konstaterat fall, där det överförts via sexuella kontakter?


Que?


Ähhh...måste forska lite till, återkommer igen


Kram kram



Av Elvira - 2 november 2009 13:43

..är det enda kända boten, mot Hepatit C.


Eller..inte 100% säker, men beroende på vilken typ man har, och en massa andra faktorer.


En hel lång rad biverkningar, vissa märker knappt något, och andra är sjuka..riktigt sjuka, lääänge.


Jag har ju just det här viruset, ...


Förresten, nu ska vi tydligen ta vaccin mot nöffsjuka här, jag återkommer med interferontanken sen.

På förekommen anledning då


Love E

Av Elvira - 2 november 2009 09:08

..lyckades jag förhandla mig till igår kväll..superskönt, tänkte sova till 9.15, lyxigt värre.

Till ingen större glädje då, eftersom jag vaknade när alarmet började väsnas i morse, och inte lyckades somna om..*suck*

Ganska soft ändå..lata morgontimmar..


Har ju missat att skriva om jobbintervjun i fredags, kom jag just på..


Över två timmar, en MASSA kluriga frågor, har nog aldrig blivit så grundligt "granskad", men jag tror det gick bra..?

Det jag är helt säker på, är att jag mer än någonsin vill jobba just där.

De två kvinnorna som gjorde intervjun, va helt underbara, utstrålade värme och kompetens i en blandning, som nästan gick att ta på.


Nu ska jag bara vänta in ett utdrag ur polisens belastningsregister, för att kunna jobba två provpass..å sen...hoppas jag att jag kommer dit, för det finns fortfarande en hake, de har inga lediga tjänster.

Nåja, på något vis löser det sig, jag tror faktiskt det.


Önskar det kunde gå lite snabbt bara..två veckor, kan det tydligen ta att få det där utdraget..undrar om det går att ringa och tjata, så det snabbas på?

Ska prova det!:)

Skam den som ger sig heter det ju, och jag tror inte det riktigt ligger för mig, att ge upp så lätt.


Time att sätta fart här då, ha en underbar dag alla!

Kram


Ovido - Quiz & Flashcards