Direktlänk till inlägg 12 november 2009

Förresten...

Av Elvira - 12 november 2009 15:54

...så vill jag berätta att jag är lika tokkär än..

Att det känns precis lika bra, kanske tom bättre..


Och anledningen att jag gör det är förstås reaktionerna på ett inlägg förut här.


Jag lovar, jag är ingen tokig kaninkokande stalker..*L*


Vi hade en diskussion, han satt intill , och jag skrev det..direkt på skärmen.

Skulle kanske tagit bort det direkt, men gjorde inte det, och känner att det är lite slutraderat med inlägg..


Jag vill inte "lära gammal hund att sitta" heller.

Aldrig!

Inte en chans!


Den jag älskar, älskar jag ju för att han är just den han är..vill inte göra om en minstaste liten del av honom.


Vilket förstås får mig att tänka på alla förhållanden, där man är missnöjd med att den andre gör si eller så..och börjar tjata, gnata och ha sönder.

Hoppas jag ALDRIG blir sån, hoppas jag alltid har förmågan att se det fina, allt det bra, istället för de sämre sidorna.

(bara en sån sak, som att jag faktiskt inte kan se några sämre sidor talar nog sitt tydliga språk..*L*..som en tonåring..eller klockarkatt, vad det nu egentligen är?)


Hur som helst...inga kokta kaniner, inga stekta ciklider..bara lugn, ro och värme.


Love E

 
 
Ingen bild

lilla jag

12 november 2009 18:47

oj då...jag ber om ursäkt för mina kommentarer fick dig och framstå som en kaninkokerska men det var så jag kände när jag läste det inlägget...när jag däremotläser dagens inlägg så känns det som och läsa de fina sagorna ja du vet törnrosa och askungen. ..eftersom du lägger så mycke energi och tid för och förklara för mig och de få andra som har kommenterat ditt förra inlägg hur underbar ditt kärleksliv är så börjar man undra om du är så säker på ditt kärleksliv överhuvudtaget.... Ena dagen kaninkokerska andra dagen prinsessa...Hur som helst Lycka till med KÄRLEKEN eller vad det är.

Kram

 
Ingen bild

Marcus

12 november 2009 19:52

Oj oj vad otäckt. Sitter han bredvid när du skriver så sjuka inlägg och tycker att det är okej? Ja då är problemen stora. Om det hade varit ett skoj och inte så illa menat så hade du väl ändå inte fortsatt diskutionen utan svarat det direkt när du såg reaktionerna. Slut läst för min del här. Tack för mig!

 
Ingen bild

Elvira

12 november 2009 22:00

*suck*

Jaja..hur som helst, be inte om ursäkt "lilla Jag".
Tyckte din liknelse va ganska klockren, å när jag såg det med andra ögon, så förstod jag tanken..:)

Ibland får man ta det jag skriver med en nypa salt..å ibland med en ännu större..eller så kan man göra precis som du Marcus-helt enkelt sluta läsa!!

Kram kram

 
Ingen bild

lillajag

12 november 2009 22:37

o vad skönt att du kan se det med andra ögon för det måste man kunno göra...bloggar man så får man förvänta sig att olika åsikter och Marcus dig gillar jag...

 
Ingen bild

lilla jag igen

13 november 2009 08:19

glämde skiva förut att jag verkligen har förstått att du är tok kär i honom så du inte tror att den införmationen jag har missat,,,själv gillar jag din blogg det lilla jag läst så jag kommer forsätta och läsa :)

Kram

 
Ingen bild

Elvira

13 november 2009 09:31

*L*

Jo så sant, klart man får förvänta sig åsikter..åsikter är skoj..nyttiga!

Kram kram

 
Ingen bild

Love

14 november 2009 20:04

Appråpå att lära en gammal hund att sitta så menar jag inte att göra om! Det jag tänker är att det är svårt att kunna acceptera vissa dåliga ovanor hos en person, som att vara extremt ego tex. Hur kan man efter nyförälskelsen acceptera det?

 
Ingen bild

lin667

15 november 2009 12:02

Haha otroligt!! Det var ju fan vad folk kan göra av en fjäder *L*
Jag förstår ditt inlägg ang. att du inte lämnar ....
Förstår känslorna i det och tankarna bakom, medveten om att det kan missuppfattas vilket det tydligen gjorts.
Håll i din kärlek och när han gör sig omöjlig så lämna inte utan ge honom en hård spark på benet ;) ^^
Kram

 
Ingen bild

Maria

15 november 2009 16:54

Hej1
Ny här så kankse inte hänger med. Har levt ihop med en man som var mycket ego men äntligen haft orkatt bryta upp det för att barnen kommer i kläm, jag spelade efter hans pipa och lämnade barnen hemma för att vi skulle vara tillsammans, då är jag 49 år och borde ha mer självkänsla. Hoppas att det inte är det ända barnen kommer ihåg av deras barndom....vi var tillsammans under 1 år.

 
Ingen bild

Elvira

16 november 2009 13:39

Ja du Love, jag har ingen aning om hur man accepterar det...Vet inte ens om man borde acceptera det?

Tack Linda:)


Nä maria, jag tror definitivt inte att det är det enda dina barn minns av sin barndom, ett år är ju faktiskt bara just ett år, barndomen är längre..

Kram kram till er alla

 
Ingen bild

maria

16 november 2009 16:20

Tack det värmde. Men jag tog mitt förnuft till fånga och bröt upp, jag hade barn det hade inte han då ska väl inte jag "offra" mig, han visste det ju innan. Är ensam idag men hellre i väntan på den som vill ha oss allaihop. Lycka till!

 
Ingen bild

maria

16 november 2009 16:23

Tack det värmde. Men jag tog mitt förnuft till fånga till slut och det är jag glad för. Jag hade barn men inte han och då är det väl inte jag som ska "offra" mig. Idag är jag ensam och det är jag tills den dag det kommer någon som vill ha oss alla. Man kan inte få halva paketet när det säljs 3 för 1.

 
Ingen bild

lillajag

16 november 2009 17:38

vadå tack Linda vart ser du det inlägget,,, Nyfiken bara =)

 
Ingen bild

Elvira

16 november 2009 18:41

Lilla Jag, Linda är tjejen som förstod inlägget... ;)
( känner igen "signaturen")

Precis Maria, och jag tror inte det handlar om att någon ska offra sig, är helt säker på att det finns någon för alla...och ibland dyker denna någon upp när man anar det som allra minst..

Kram kram

 
Ingen bild

lillajag

16 november 2009 20:26

ok...en du känner alltså ...då förstår jag
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards