Alla inlägg under september 2009

Av Elvira - 7 september 2009 13:43

..om  "Häxan i Pladderby", som samlar offer o smider illsinta planer runt grytorna vid sitt storkok, men jag ger fan i det..


Så här är det, jag tänker inte kasta in ved i någon annans eld.


Är det någon som undrar något , så fråga, jag svarar mer än gärna.

Vill man krafsa fram gammal skit om mig, så är det knappast någon sport, det finns massor, och det allra mesta är förmodligen sant.

Jag försöker inte dölja det en sekund, faktum är ju att min historia är ett av mina främsta arbetsredskap idag..jag mörkar den inte..och framför allt , så är det - h i s t o r i a !!!


Kan jag ändra det som varit?

Är det någon annan som lider av mitt förflutna, förutom jag själv och människorna som funnits med DÅ?


Är det inte dags nu, att" leva och låta leva"?

Dvs, sköta SITT eget och backa ur det som är andras..?


Har varit hos tandläkaren idag igen, och är riktig satans i obalans..ska tydligen opereras på måndag, dvs om en vecka, och det gör ju knappast tillvaron skojjigare.

Så humöret är inte på topp, vilket kanske märks..


Jag vill bara bli lämnad utanför...ok?

Tack!


Av Elvira - 6 september 2009 12:23

..lite hupp som happ då, ska jag plötsligt åka till Varberg..UTAN GPS!!!

Ska hämta jordens finaste födelsedagsbarn vid färjan..å när jag kolla kartor på nätet inser jag att det blir 70-80 mil fram och åter, lite beroende på vilken väg jag väljer.

*pust*


Undrar om jag kan lura med mig någon...?

Svårt fall, doktorn grät

Av Elvira - 5 september 2009 12:50

..har jag framför mig.

Ska ha övernattnings-kickoff med styrelsen på NBV, och sitter egentligen framför datorn, för att skriva ut en karta, så jag kommer rätt.


Får fortfarande en känsla av att vara rysligt privilegiad, när det är dags för dessa möten, för det finns nog ingenstans jag lärt mig så mycket som jag har, utav denna lilla samling människor.


Lite tveksam är jag dock, vi ska ha trådslöjd som kvällsaktivitet..hehe..jag har förutfattade meningar här, lite nördvarning så, men det blir säkert skoj.

Har aldrig provat, jag är nog inte riktigt knyppel o pyssel-människa så, men jag återkommer när jag provat:)


Har en liten tanke förresten, appropå nåt helt annat..

En kompis dök upp hos mig i morse, å med sig hade han i sin tur en kompis som jag aldrig träffat förr.

Den här killen hade läst min blogg..sen länge, eller iallafall sen i vintras nån gång vet jag..hur som helst, han sa att han trodde att jag va mycket mer "fyrkantig"..


Ger jag intryck av att vara fyrkantig här?

*gulp*


Tror snarare att jag som människa är mer yvig..åt alla håll på en gång, av naturen eller skadad vet jag inte riktigt, men hur som helst..ja, sak samma..


Nä, no more skriveri, måste dra, helst för en halvtimme sen..


Kram kram

Av Elvira - 4 september 2009 11:10

..skriva allt för känsliga personliga saker här, eller iallafall inte som berör andra, men nu måste jag ju nästan skriva om dagens 10-poängare . :)


Min bil har krånglat en tid, så jag har fått löfte om hjälp att fixa den. Medan den lagas är min finbubbe på resa, så jag fick använda hans bil under tiden, kalasbra eftersom jag dessutom hjälper en kompis att flytta, och lånebilen är en liten skåpbil.


Hur som helst, så stä'llde jag den precis utanför jobbet här, där jag alltid ställer min egna.

Döm av min förvåning när den plötsligt rullar iväg!!!!


Min jobbistjej såg en tjej som såg lite halvnojjig ut, hoppa in i den, och det tar inte sååå lång tid att räkna ut att det va det lite lagom svartsjuka exet som knyckt bilen..


Jaja, fortsättning följer, men det va verkligen klockrena poäng på den..*L*

Samtidigt som det va ganska coolt gjort, så måste det ju någonstans bli lite pinsamt..?



Av Elvira - 3 september 2009 15:33

..och Paula som ska göra den, börjar snart rita den..en jättegrej, från axeln ner till handen=))

*modig*


Sitter på jobbet och har minst sagt långtråkigt, regnet öser ner utanför och lokalen är nästan tom, inte så underligt heller, jag har inte heller nån större lust att vara ute i blötan.

Ska köra en vän till Norrköping för att hämta en dubbelsäng, superspännande, med tanke på att jag ska köra liten skåpbil med släp..hehe..så om jag har läsare i Norrköping-håll er inne närmsta timmarna, har ju liksom inte kört sån förr..


Bahhh..nä, jag skjutsar hem kiddon här, å stänger för dan..


Kram kram


Av Elvira - 2 september 2009 12:19

..att bli på körd idag..en halv sekund från döden typ, eller iallafall riktigt jobbig skada..


Skulle hämta min bil, och hade precis kommit över vägen, när en kvinna kommer farandes med bilen..så nära så att hennes backspegel slogs av , utav krocken med min rygg.


Vet inte vem som blev mest chockad, det blev ett sabla liv hur som helst.

Folk som sett dett strömmade till, någon lät tom lite upprörd, skulle ringa polis o gejja..hmm, nåja, slutet gott, allting gott.

Tydligen hade hon tittat bort några sekunder bara, å det räckte..


Tänkte att det nog va min turdag idag, så jag köpte en trisslott, å vann 50 spänn, så nu ska jag straxt byta den mot två nya...håll tummarna.

Av Elvira - 1 september 2009 11:07

..på grejjen.

Känner mig ilsken som ett bi just nu..*morr*


Vill inte alls..


Nu såg jag kvv bilen, time to go då,

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards