Direktlänk till inlägg 4 december 2008

Verkligheten kom på besök idag..

Av Elvira - 4 december 2008 14:27

..som snabbast kom han in och tog en fika..

När Thomas torskade i Mars 2006, så åkte han in tillsammans med grannen å gode vännen.. (alltså i en och samma person)

"I" fick kortare straff, 4 år, å muckade för ett par veckor sedan..

Hur som helst, att träffa honom drar igång tankar,,allt jag gjort om i mitt liv, allt jag börjar få ordning på, känns så bräckligt..

Plötsligt inser jag att det inte är en livstid tills Thomas är ute, och hur mycket skyddsmurar jag än bygger uppo omkring mig, så känner jag mig fortfarande inte övertygad om att jag kan stå pall där..huhh..jag vill, och jag måste..

Lägger inte någon skuld på honom, för jag har alltid haft en egen vilja, fri vilja är en sanning med modifikation, men egen vilja-joo..


Läste just kloka ord, där någon skrev att "inget i det förflutna kan hindra dig att leva här och nu"..å så är det nog.

Det förflutna spökar, att jag vet hur det har sett ut, gör mig rädd för hur det ska bli..

Fastän jag egentligen vet, att det är bara jag själv som kan tillåta mig själv att rasa, eller tappa det jag har..


Hehe..kan tro att tankegången är svår att följa..


Hur som helst, har ett å ett halvt år kvar att bygga upp mig själv på, å ser jag på hur långt jag ändå kommit nu, så går det säkert superbra!

Jepp!

Så är det, utan tvekan!

Å än en gång blev min oro lindrad av att bara skriva ner den lite..å komma på att lösningen har jag inom mig, bara våga lita på den mer..så ordnar sig allt!!

Love E

 
 
Henrik

Henrik

4 december 2008 16:55

Och glöm inte att du tillhör en familj av miljoner systrar och bröder över hela planeten. Att söka hjälp och stöd av när det känns bräckligt. Att hämta kraft och beslutsamhet från. Här är du alltid välkommen.

Kram från "brossan" i Gbg

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

4 december 2008 17:10

Åhhh tack..stooort tack..
Ibland glömmer jag det faktiskt för ett ögonblick, vet inte hur, men gör det iallafall..
Men nu är jag tillbaks igen, livs levande och stark
(det är duktigt snabba svängar här!)
Brossan...fniss..Stor kram :)

 
Ingen bild

Helena

4 december 2008 18:04

Youre a survivor youre gonno make it....youre a survivor...gonno keep on survivng..Stark ä du.KA

 
Ingen bild

Elvira

4 december 2008 18:09

Underbara människa!! När jag får mitt körkort, tänker jag åka raka vägen till Västerås och ge dig en stooor kram!

 
Ingen bild

Helena

4 december 2008 18:33

Ja det hoppas jag! KJAM

 
Ingen bild

sara

4 december 2008 20:42

klart du fixar det här ;)
stark är du.. o är du envis som jag tror att du är så ger du bara den på att du ska fixa det o då gör du det.. kram kram

 
Paula

Paula

4 december 2008 21:00

Ah, men det går nog bra för dig. Du verkar vara en kämpe.

Annars är ju det förflutna det som format oss till den vi är. Jag är nästan glad för mina motgångar, känner mig stark över att jag klarat av dom. Och nya hinder skrämmer inte längre. Du är ju också stark. :-)

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

4 december 2008 21:34

Himmel va ni är gulliga alla!
=)
Blir sååå glad!
TACK!
Klart jag ska fixa det, klart det är så.. Ja Paula, det förflutna formar oss i allra högsta grad, å det är på gott och ont..
I just det här fallet så är det absolut det förflutna som spökar, mina gamla svagheter..som jag kanske inte ens har kvar, möjligt att det går enkelt, men än så länge är jag glad att jag slipper prova liksom...
Tack igen,söta ni, för stödande ord..det värmer massor..
(ja, å så heter det inte stödande, men tyckte det kändes rätt bara*ler*)
Kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards