Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Eeeelden löööös

Av Elvira - 13 december 2008 12:02

KokoVira ska sluta röka snart, helt säkert.

Alla tecken pekar mot att det är dags..

Stod lite lagom nonchalant å rökte i balkongdörröppningen, babblade i telefon, å skrööööt om hur duktig jag är som gjort ditten å datten..hehe

Så 1. Låser jag som vanligt ut katten.

Går ut i köket för att fixa med något, vet inte vad, men tid tar det, å när jag kommer på att katten är utlåst, å ska släppa in honom, så går jag in i vardagsrummet å upptäcker att 2. det brinner i mattan!

Alltså , nu har jag snart samlat ihop anledningar så det räcker tror jag..

Fattar inte hur jag lyckades tända eld på mattan, men det måste ju ha med ciggen att göra...( nåja, inte om lilltroll frågar-lyckades NÄSTAN dölja det för henne-jäbbla brand att lukta)

Hur som helst, jag skulle ju spara en massa pengar..å kunna köpa ny dator..för det här eländet är på väg att lägga av..*suck*

Sen skulle jag vara en bättre förebild för jobbkidsen..

Å sen skulle jag inte lukta bläää...

Skulle säkert få bättre kondis..

Å slippa vara sjukt beroende av gift...


Meeeen, för det finns ju alltid ett aber..är livrädd för att gå upp i vikt..

Verkar säkert fåfängt som bara den, men när jag slutade med droger gick jag upp 20(!)kilo..har gått ner 14 av dem..men vill INTE gå upp ett gram igen..

Baahhh..svårt fall, kommer nog på en bra lösning, å behöver ju inte bestämma mig idag..men ska genast fixa brandvarnare..bra att ha grej!




 
 
peter

peter

13 december 2008 14:10

Ja en sak i taget... brandvarnare är en bra investering *L* för oss rökare... har också fått "skumma" tankar om att göra något annat istället för att röka... "sen"... "imorgon"... "ska bara" *L*.

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

13 december 2008 15:11

Ja just så..."en annan dag" eller "först måste jag det å det" Men allt har sin tid, å den tiden är iallafall inte precis just nu..men den kommer..
Kram kram

 
Ingen bild

Helena

13 december 2008 17:41

*skrattar*...så jag dör....blev kisse kall? ;) Köp en brandvarnare...Jag hade en men inte längre...ligger i skåpet...slog jag ner när jag satte igång det för2 v sen. Jag har bara softat idag...bästa vännen kommer med lussebullar sedan , luciafika....kram

 
Ingen bild

Elvira

13 december 2008 20:24

Njae vet inte om kissen blev kall, han hade ju typ öppen eld att värma sig vid när han kom in... =)
En bästavän med lussekatter, det är kärlek det...rätt åt dig*ler*
Kram kram

 
Henrik

Henrik

13 december 2008 21:08

Ojojoj!! Ha,ha... Var rädd om kattstackaren! Och dig själv, sluta rök!!!!!
Men som sagt, för mig funkade det bra att ta det lugnt och förbereda mig i god tid. Ta det lugnt... men ta det!
Har det blivit nåt skype? Mitt skype-namn är henrikharp

Krameri... ;-)

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

Elvira

13 december 2008 22:01

Tsss..jag ÄR ju rädd om honom..OCH mig..jag ska..en annan dag bara..
Ingen skype, grabben kommer någon dag i veckan, så då fixar vi det..
..kramelikram kram:)

 
Henrik

Henrik

14 december 2008 00:02

Visst, ta det lugnt och förbered dig väl.

Ännu ett litet lustigt sammanträffande, min brandvarnare ropade på mig ikväll och sa att den var hungrig så jag fick mata den med ett nytt batteri, det händer typ vart 2-3:e år.

Okelidokeli, den som väntar på nåt gott...

Jaaa, kramning!! (citat ur filmen "Bäst i Sverige")(rekommenderas)

http://www.myspace.com/base431

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards