Direktlänk till inlägg 21 december 2008

Sömnproblem..

Av Elvira - 21 december 2008 00:53

..eller problem med att komma i säng snarare..*suck*

Skulle bara titta in på bloggarna jag läser, lite kvickt..å stänga av datorn..

Men så händer det-igen..jag läser något som fångar mig å träffar rakt mitt i prick..å så kommer tårarna..

Får snart ladda med näsdukar vid datorn *L*


Å så spånade jag in på om jag är gummsjuk..fniss..

Hur är man då egentligen..? Vad är gubbsjuk..?

I min värld är det nog att spana på unga vackra, å dreggla..å i det här fallet dregglade jag på Robbie Williams..som är i min ålder..å för mig är det nog att vara gummsjuk..*suck*


Å så kom jag in på ålder istället..ja, ni förstår, i mitt huvud går det på högvarv på nätterna..alltid..iallafall om jag är vaken, å är ensam med tankarna.

Ålder...jag har hittat rynkor,å panikade- rejält!

Å då ska ni veta att jag inte är rädd för att åldras, har aldrig varit, ser fram emot det snarare. Inbillar mig någonstans att jag när jag blir äldre kommer hitta ett lugn, något jag alltid saknat hos mig själv. Faktiskt kan jag redan märka att jag lugnar mig med åren, så när jag blir si så där 65-70..ja, då är jag kanske där:) -hoppas jag..

Att vara äldre är vackert, när det syns att man levt..har varit inne på det förut, jag vet, sorry för tjatet;)


Men åter till rynkorna, ska ju på syra behandling på måndag..å börjar lite lätt nojja, det låter ju faktiskt ganska groteskt, visst?

Hur fick jag den strålande ide´n egentligen..? Å dessutom har jag lurat med mig stackars Carina..nja..hinner ju tänka på det lite till..SKA nog tänka lite till..

Men ska försöka att inte tänka  nu, å försöka sova istället..

Så nattinatti alla därute..

kram

 
 
Ingen bild

Helena

21 december 2008 10:14

Robbie Williams är lätt en man kan dreggla åt...har du sett hans tiger tatuering på magen...hot hot hot...Det där med rynkor...jag brukar tänka att mina har en egen alldeles historia...det är rätt så charmigt brukar jag intala mig...vi har ju levt ett hårt liv...kjam kjam

 
Kicki

Kicki

21 december 2008 13:21

Hej där!!...ja du åldern kan man vända ut å in på men vet du, för mig är åldern bara ett par siffror som visar hur länge jag varit här på jorden..., jag känner mig otroligt ung och ibland väldigt gammal...helt beroende på situationen jag är i...titta bara på indianerna...vet inga som åldras med sån värdighet...trots alla dessa rynkor så är de otroligt vackra...jag tror att är vi nöjda med vårt åldrande så syns det oxxå i våra rynkor, det gråa håret etc... haha..det var en 43 årings försvarstal!!! =P

http://gammtackan.blogg.se

 
peter

peter

21 december 2008 13:30

Jag har ju faktiskt lyckats med konsstycket att bli lite äldre *L*... och det är onekligen en intressant upplevelse... tror man måste åldras lite själv för att förstå... du får ha tålamod... men du har verkligen rätt i att det inte är något att vara rädd för... jag är betydligt lugnare idag och det är bara sååååååå skönt... har också lite lättare med att ta saker och ting för vad de är (inte alltid men rätt ofta *L*)... och nu VET jag vad gubbarna som matar duvorna på parkbänken tänker på... för jag har lärt mig att även om man blir lugnare inte på något sätt förändras i sina tankebanor... tror nog att vi föds "gubb/gummsjuka" och dör "gubb/gummsjuka"... så det är bara att vänja sig *L*.

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

21 december 2008 17:30

Jag tänkte att jag skulle kommentera ditt svar på min nyfikna fråga, signerad tomten, för några dagar sedan. Det är definitivt så att man, dvs jag, följer ett mönster vid "val" av män, jag håller med dig alltså, även att det inte är en egenskap osv men i stora drag väljer jag också samma typ av män, på gott och ont. Sedan skrev du ju att mannen i fråga inte stämde in på den typiska mallen, och då fick du försvara ditt svar, nu är sitter jag här och nyfiket undrar om ni fortfarande är vänner eller inte, jag blir förvirrad av kommunikationen er emellan, är det ironi/sarkasm med humor eller med cynism? Ärlighet är ju något vi alla strävar efter och det är en konst att kunna vara ärlig med ödmjukhet och med målet att vara konstruktiv, inte destruktiv. Vad anser du om sk ärlighet för ärlighetens skull? Det blev visst fler nyfikna frågor men jaaa e väldans nyfiken av mig!
God Jul på dig och dina troll

 
Ingen bild

Elvira

21 december 2008 19:50

Elvira, bloggberoende här..!
Är på hemtåg från norrköping straxt, gled förbi en dator, å loggade kvickt som ögat in..svarar på kommentarena direkt när jag kommer hem..
Kram kram kram kram

 
Ingen bild

Elvira

22 december 2008 01:09

Naej..har inte sett den..tänkte ett ögonblick söka på google, men klockan är hunra här, å jag vet med mig själv, att då fastnar jag..fniss..får bli imorgon..
Lo, mina rynkor har åxå en alldeles personlig historia...det märkliga är att jag märkte dem så plötsligt, som att de kom från ingenstans över en natt.. *L*
Antar att det va med panik över att bli så överrumplad.. ;)
Kjam kjam , å hoppas du sover gott...ZZzzz

 
Ingen bild

ELvira

22 december 2008 01:25

Jag kan åxå pendla mellan att känna mig riktigt gammal, å nästan pur ung *ler*
Men det märkliga är att jag känner mig mycket yngre idag än bara för några år sedan..
Jag kan känna att jag är sååå tacksam för att jag la ner drogerna, så pass "tidigt" ändå, så att jag fortfarande har en massa år kvar..att leva, uppleva, lära..finnas,älska,resa, känna..ja allt allt vill jag göra.. Jag brukar säga att min drogfrihet är en stor gåva jag fått, och att det vore oförskämt, att inte använda den fullt ut..
Med tanke på allt jag ska hinna, så är jag nog faktiskt väääldigt bara barnet.. :)
Klart det är vackert, när det syns att man levt, vill jag att det gör på mig med(å tro mig-det gör det, vissa saker kanske allt för väl)
MEEEN, helst inte i pannan -innan jag fyllt 35!!!*skrattar*
Bamsekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards