Direktlänk till inlägg 23 december 2008

Så ja...

Av Elvira - 23 december 2008 12:10

..nu kommer helvetet..flyktsodan ..

Känner den, hur den börjar bubbla i venerna..smygande..

Så jag sätter mig här, skriver bort den..och hoppas att det fungerar...

Stress ÄR farligt för mig, jag vet det..så jag gör vad jag kan för att ta en annan väg, för att slippa krocka med den...

Stressen ger mig en massa riktigt sjuka symptom..huvudet stängs av, tanken irrar å flyktbehovet skriiiiker åt mig..

Men idag, BARA FÖR IDAG, så går jag inte på det...

Bara för idag, håller jag i, gör det jag ska, det jag verkligen måste, å låter bli resten..å så ber jag, för att få ha ett förstånd att inse vad det verkligen är..det där, som jag MÅSTE..

Har hunnit röja halva lägenheten..Hälften färdigt här-check!

Telefonen ringer i ett, motstår impulsen att kasta den i väggen nu...

Tackar Gud för att jag har en frisk, fungerande dotter hemma..som inte låter sig trimmas igång av mig..som inte låter sig smittas...

Bara bara bara idag,,så håller jag ut...


Ska ut till min stora dotter idag, med hennes klappar..

Vill inte dit idag..vill träffa henne imorgon, men det är inte så som jag vill, å jag får anstränga mig för att acceptera det..

Just nu får jag faktiskt anstränga mig för att inte gräva fram Carinas julklappsvin i skafferiet, å korka upp..å den andra flaskan..kanske ska jag knacka på hos grannen, säga God Jul, å räcka över den..säga att jag är allergisk...?

Idioti..att ha det här..men det va inte jag som handlade det, å det är inte jag som ska ha det, å det är definitivt inte jag som ska tänka tanken ens..

Men så är det just nu, morr...känner hur jag slår på tangenterna när jag skriver..


Så!!

Jag gjorde det, ringde på hos grannen..sa god jul..å ta´t för i helvete, annars går det åt skogen för mig...

*l*

Den minen..hehe

Kram



 
 
Ingen bild

s..

23 december 2008 13:50

oj.. jag skickar så mycke styrkekramar som jag bara kan.. allt ordnar sig ska du se.. allt precis allt kommer att bli bättre.. massor av kramar..

 
Ingen bild

Elvira

23 december 2008 14:05

Tack S..jo jag vet att det blir bättre.. Har min bästisRoger här nu..det är bra..Han låter mig inte trilla..Grannen kom över å fikade, gav mig lite lugn..jag fixar det här, så klart,iallafall en timme i taget...
Stora kramar

 
Henrik

Henrik

23 december 2008 14:59

Jag blev riktigt rädd när jag läste om vinet, men så kom jag till slutet och... YES!! Vad bra du gör! Skickar lugnande kram-kraft bara för idag. Vi hörs senare, nu ska jag ut å "stressa" lite. ;o)

*kramom* Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Ingen bild

J

23 december 2008 15:21

Hur som helst mitt i stressen gumman så en riktigt GOD JUL till dig!!

 
peter

peter

23 december 2008 17:05

Du är inte ensam... tillsammans så klarar vi vad som helst... skönt att höra att du har vänner hos dig... för det är när vi är ensamma som vi "snurrar" till det i våra huvud... så snurrar det för mycket... ring en vän...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

23 december 2008 17:36

Ojojoj...låter inte bra...stress är inte bra...skickar över 1002020230 kjamisar till dig.....Du är stark , du klarar det...förresten vin är inte gott...Julmust smakar jättebja...KJAM och Hjärta till dig stumpis

 
Ingen bild

R

23 december 2008 22:07

Ja vilkett as som såg till att du hade de hemma , kram o hoppas du får en fin jul till trotts

 
Ingen bild

Elvira

23 december 2008 23:26

Nä du, min vän, inga as här inte..Det va från en riktigt fin vän, till en annan..som på mellanlandning här bara...
Men, som du vet, i stresstillstånd blir mitt tänk lite skevt..å då handlar det inte om något annat än att korka upp , halsa å bli "botad"..DET hade ju inte varit så lyckat...
Så det va inget as, inte ens nästan...
Kram kram bästa du, å ha en fin jul du med..

 
Ingen bild

Elvira

24 december 2008 16:25

Tusen TACK alla ni fina människor!!
Det va en riktig WoW-känsla att logga in på min blogg, och se alla fina tankar och ord..ni stärker mig , massor!!
Nu ska jag iväg och äta julmat, så tusen kramar till var och en av er..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards