Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Mina nya bloss...

Av Elvira - 28 december 2008 18:20

..ser ut så här!

Har inte rökt på 1 dygn, 3 tim å 21 minuter...


Börjar omförhandla ALLT i skallen just nu, vet att det är abstinens, men INGET är riktigt som det ska...

Tappar väldigt mucket fokus..har jobb bekymmer, men orkar inte engagera mig..(nä, jag VET att jag är ledig, men jag jobbar med människor, å de finns ju där fastän jag har lov..)

Orkar inte ens prata i telefon..anstränger mig för att inte bråka med mitt lilltroll tom..huhh..(hon har fortfarande inte märkt att jag inte röker)

Har svårt för människor, svårt för mig själv..å sen har jag till råga på allt fått en allrgisk reaktion mot något...

Är rödflammig över huden,kliar, fryser, är jättetrött..å nojjar på att det är nikotinplåstrena jag inte tål..


Har sovit hos Roger o Marita i natt, å vaknade flera gånger av illamående å kände mig snurrig..förmodligen för att jag ju inte är van att ha nikotintillförsel på natten?

Kan vara så..


Nåja, intalar mig varje gång jag får en liten impuls att gå ut och röka, att jag inte alls är någon rökare mer..utan snart en frisk , väldoftande  ickerökare..

Men klådan å allergin får mig i obalans.. grinig..

Ska bädda ner mig en stund, försöka sova bort det...

Kram kram

 
 
Ingen bild

s..

28 december 2008 19:06

oj allergiskt reaktion låter inte bra. gå inte med det för länge, det kan sluta illa. tycker du är skitduktig med att inte röka ;) önskar jag kunde va lika duktig. försök att inte ha plåstrena på natten så kanske du slipper illamående. att du blir snurrig i skallen hör tyvärr till avbrottet med nikotin, vet inte varför. men det är samma med mig.. jag ska nog banne mig oxå lägga ner rökat snart..
vad duktig du är ;)
styrkekramar i massor!!

 
Annelie H

Annelie H

28 december 2008 19:20

Jag är en sådan där rökare som har lyckats att sluta. Vill aldrig i mitt liv bli en sådan där fd rökare som vet allt etc så ta inte mina ord som från en moraltant 8även om ditt sug kanske gör det nu). Jag rökte som en galning och VAR en ciggarett typ.

Jag upptäckte att det gick lättare att sluta då jag visste hur många timmar det tog innan nikotinet var ute ur kroppen. Om jag inte minns fel så var det 48 timmar eller något. efter 24 timmar ska hyn börja återhämta sig etc. Om du tror att du fått något allergiskt mot plåsterna, släng dom och försök utan. Du har ju kommit så långt! Jag slutade 2 januari 05:17 2008, skitjobbigt men sant.. Och som du själv nämnde, jag luktar inte vilket är toppen! Lycka till!

http://annelieh.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Johnny

28 december 2008 19:32

Kämpa på!!!
Jag ska ta tag i det samma när det är läge för det. Angående allergin, kan det ju vara......!

 
Henrik

Henrik

28 december 2008 19:41

Vad duktig du är, allt mitt stöd får du. Du kommer att fixa det och det blir snart bättre. Men du, man ska inte ha på nikotinplåstren på natten. Hoppas du orkar prata en stund idag trots allt, du får vara grinig.

Kraftkramar Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Kicki

Kicki

28 december 2008 21:33

WAOW...va duktig du e, reaktionen är nog från plåstret...vet andra som reagerat på det...håller tummen på att du lyckas!! Åh va mumsigt det ser ut på tallriken...mycket bättre än en askkopp!!=P

http://gammtackan.blogg.se

 
peter

peter

28 december 2008 22:41

woooow... respekt... vågar inte säga att du smittar... än *L*... men massor av respekt till dig som vågar prova...

... du kanske är allergisk mot paprikan?

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

R

28 december 2008 23:10

Tycker du är så duktig . stor kram . o håller tummarna för dig ,

 
Ingen bild

Elvira

28 december 2008 23:43

Jisses va ni är fiiina allihop!!
Många STORA tack för alla fina ord å tankar..blir ju rörd jue...

Ja, jäbbla allergireaktionen, tror egentligen inte att den är utav plåstrena heller..då borde det ju inte sätta sig i ansiktet..plåstrena har jag haft på armen..Men jag vet ju inte..just nu VILL jag helt enkelt inte att det är de som bråkar..behöver dem ju..*oroar*
Inte paprikan heller..tål paprika bra,äter det ganska ofta..lite favoritgrönsak, och reaktionen kom innan jag smaskade i mig fatet..eller det PÅ fatet då=)

Tanken att hyn börjar återhämta sig på 24 timmar, den gillar jag, även om nu min tog en annan vändning..Tror faktiskt åxå jag läst något liknande, värst(å tar längst tid) är flimmerhåren som kommer tillbaks, kan bli lite hostigt ett tag framöver-men det är jag beredd på!

På det hela, så går det faktiskt MYCKET enklare än jag vågat hoppas..å det är fullständigt SANT!!
Så ni som tänker tanken att sluta, fortsätt på den tanken, vi är värda att få vara friska, pigga, lukta gott, få bättre ekonomi, å framför allt, slippa ett beroende som inte ´gynnar oss själva det minsta lilla!!
Ett stort fång varma kramar till er alla!!!


 
Ingen bild

Helena

28 december 2008 23:54

Hejsan stumpis! har inte glömt dig...det har varit lite mycket bara....har haft en vilodag idag från allt och alla...duktig du är som försöker sluta med ciggen...jag skulle aldrig klara det,,,,hu...kjamisar

 
Ingen bild

Elvira

29 december 2008 00:43

Jaa jag vet hur du menar Helena, man kan behöva vilo dagar ibland..det gjorde du säkert helt rätt i!

Va gäller rökningen, så tycker jag åxå att jag är duktig, *L*, å jag är HELT övertygad om att du åxå fixar det, NÄR det är dags..
Allt har sin tid, jag har ju haft tanken ett tag,sen va det mer ett plötsligt infall som gjorde att jag kände att ciggen jag rökte skulle vara den sista... Gjorde precis likadant med drogerna, ett stundens infall..å det funkar ju än..
Hur som helst, med eller utan cigg, så är du min bästaste Helena!!
Stora många kramar till dig

 
Paula

Paula

29 december 2008 10:42

Oj, håller alla tummar att det ska gå bra. Kommer själv ihåg vilket h-vete det var. Sen att fd svärmor fick mig till ett kort återfall är en helt annan femma, :-)
Men nu i januari blir det 8 år utan cigg. Innan dess rökte jag i 7 år.

Kram till dig.

http://lso.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Elvira

29 december 2008 12:23

Tack Paula, hållda tummar är alltid bra!
Ja, just nu önskar jag att jag hade en svärmor som kunde lura mig lite*fniss*
Men det går ju över..visst?

Kramkram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards