Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Nu har jag gjort det igen...

Av Elvira - 30 december 2008 13:50

..varit blint rusande in i något jag inte reder ut..

Så sitter jag här å mår piss, skyller det på nikotinabstinens, å det kan det säkert vara..men det är mer än bara det..

Ska ju säga från det ena till det andra, att rökningen är fortfarande inte så hemsk, alltså ickerökningen då, som jag inbillade mig att det skulle bli..inte ens nästan..

Klart jag blir sugen-ordentligt, men bara ett par ggr/dag, å det går ju över..

Tanken snuddar vid cigg ofta, typ var 5-te minut..men det är bara tanken, å den försvinner i samma sekund som jag släpper den..

Lite yrslig känner jag mig stundvis, lite småirriterad, men inget jag inte kan hantera, så summan av det hela är fortfarande väldigt mycket på +sidan..

Går snart in på dygn 4, å känner mig bäst i världen=)


Så tillbaks till det blinda rusandet då..

Det är här det blir pinsamt, jobbigt, genant..

*tar ett djupt andetag*

Jag har problem-med relationer-KRAFTIGA problem..

Är sjukt rädd för att låta någon komma nära, livrädd rent av..

Önskar jag kunde sätta ord på det, att jag visste varför..å jag är snart där i min stegguide..så kanske just därför det plötsligt tar en månad att svara på varje fråga..kanske därför jag drar på det..för att jag törs helt enkelt inte..


Mina relationer kraschar ständigt, å allra oftast på samma sätt, JAG drar...

Vill inte, vill inte...

Men så är jag så dum, så jag försöker liksom hela tiden motbevisa mig själv, genom att gå in i något nytt, intalar mig att det ska bli annorlunda nu..

Kan ju säga att det blir det inte..å nu då, ja, nu sitter jag här med insikten iallafall, men är alldeles för feg för att ens tordas kliva ett steg tillbaks på ett vuxet å ärligt vis..

F U C K

Jäbbla f-n jag...

Ska ta mig in i en dusch nu, sen ska jag ringa min sponsor, å sen ska jag samla mod..men förmodligen i en annan ordning..


Jag vill, jag vill, jag vill ju så jävla gärna vara frisk,, vuxen , ärlig å heeeeel...förbannat åxå..


Kan vara så enkelt som att nikotinabstinensen spökar ändå..? huhh..jag skyller på den en stund till då..*in i musselskalet*


Kram

 
 
Henrik

Henrik

30 december 2008 16:29

Tack Elvira!
För att du delar om det. Jag tror att vi gick in i samma samtidigt, kalla fötter eller vad man ska kalla det. (kalla kalla, brr)
Tror vi kan tala om det och hitta en väg i tillfrisknandets anda. Tillämpa andliga principer och förstånd. Ta det lugnt...
Massor av stöd och kraft till din nya frihet!

Kramar Brossan

http://www.myspace.com/base431

 
peter

peter

30 december 2008 17:25

Visst är det väl flippat hur den där stegguiden alltid verkar stämma ihop med var i livet vi befinner oss... *L*... relationer är svåra prylar... jag har hört någonstans att man kan lära sig av sina misstag... skulle det stämma vore jag en expert *L*... jag vet precis hur man inte gör *L*... å än har jag inte lärt mig något *L*... för jag har altid trott att "denna gången blir det annorlunda"...

Du peppar mig med din rökfrihet...

(((kram)))
peter

http://vagava.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

30 december 2008 19:14

relationer är skitsvåra...har fort jobbigt med det...men dock lite bättre...4 dagar utan ciggi är ju skitbra ju stumpis...HÅLL UT....jag har varit på 10 års kalas idag och farit runt på stan som en dåre...lite trött...KJAMIZAR

 
Ingen bild

Elvira

30 december 2008 22:22

Henrik..TACK!
*kramar om hårt*

 
Ingen bild

Elvira

30 december 2008 22:29

Ja minst sagt flippat, helt galet faktiskt.. Känns lite som en magisk bok ibland..

Å relationer ja, har åxå kallat mig närmast expert, för jag har ju minsann ett i mitt tycke lååångt förhållande bakom mig,( Bland alla galna korta som jag flytt ur, hals över huvud) men hur bra va det? Ähum..nä, mycket kvar att lära..
Allt har nog sin tid tror jag..å egentligen trivs jag ganska bra med att vara bara jag..
Ska försöka minnas det innan jag klampar in i nya saker som ändå bara gör ont, i mig, eller i någon annan, eller i båda..

Kul att det peppar...för det peppar ju mig tillbaks..att fortsätta..
=)
kramisar

 
Ingen bild

Elvira

30 december 2008 22:32

Jupp, så är det Helena..skitsvåra..
Men jag inbillar mig iallafall att jag börjar ana mönstrena som inte funkar..å det är ju som sagt en början..
Fick du tårta då?
Hoppas det..*suck*vill åxå ha tårta...äckligt godissugen är jag..
Sov så gott då lilla tröttis
Kjam kjam

 
synne

synne

31 december 2008 12:58

Hej Elvira.vad kul att äntligen hittat någon på denna blogg som också kämpar med sitt missbruk.Har hoppats länge på att någon ska komma in på min blogg så jag fick kontakt med någon som vet hur det känns och är att vara före detta missbrukar. Så tack för att du titta in.Jag ska snart sätta mig och läsa in din blogg.Men jag måste säga att det är dumt av dig att försöka sluta röka när du bara har varit ren 1.5 år.Det är alldeles för tidigt att utsätta kroppen för det.Jag gjorde samma misstag men fick börja omgåend. För suget efter alkohol blev för jävla stort. Så tänk på det.Pressa dig inte för hårt.Det är inte värt det. Nu vet jag ju inte vad du hade för missbruk,men det skiljer ändå oss inte så mycket.Det händer samma saker i våra kroppar.Önskar dig ett gott nytt år min nyfunna vän.Kram synnöve

http://synne.blogggartis.se

 
Ingen bild

Elvira

31 december 2008 13:26

hello Synne, kul att länken funkade tillslut*ler*
Mitt misstag, stavade fel, såg jag..
Ja, när å var å hur, man bör eller inte bör sluta röka, har jag funderat över ett bra tag..
Har åxå fått rådet att vänta, men men, "kan-själv" skylten är som klistrad i min panna..
Sen är det ju så här, jag slutar bara för en dag i taget..å DET är nog ingen fara..Än så länge går det bra, Å om 1,5 timme går jag in på mitt 5-te dygn..
Min drog va amfetamin, tillsammans med benzodiazepiner, men det är som du säger, ingen egentlig skillnad, för när demn akuta abstinensen är över så är ju sjukdomen den samma..oavsett drog..
Ha en jättefin nyårsafton nu, och ett riktigt bra fint nytt år, förhoppningsvis ditt bästa någonsin =)
Stora kramar Elvira

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards