Alla inlägg den 8 juli 2008

Av Elvira - 8 juli 2008 19:22

...kommer jag få, gör ju redan ont som in i he...te!

I armarna..å i benen.. hela jag är ont faktiskt!

Tror ungen lurat mig aprillo, sa att 30 längder va det minsta man borde simma, å otränade jag svalde det m hull å hår..huh

Ska inte gnälla, det är massa brända kalorier..(hoppas jag..?)

Nu är det slapparsoffan som gäller, hehe, har verkligen gjort mig förtjänt av att vara latmask nu, så på återseende ;)




Av Elvira - 8 juli 2008 15:53

:) NU känns det superbra, har pyntat länsstyrelsen, så första steget är taget...

Ska till badhuset snart å simma några längder m lilla A, som att göra två flugor på smällen lite grann- ungen älskar att bada, å jag behöver all rörelse jag kan få.. Dessutom är det kanske dags att börja använda simkortet om jag nu ändå betalar för det, hehe..

Återkommer i kväll, om jag inte sjunker som en gråsten (har ju inte simmat, inte i badhus iallafall, på snart 15 år...gulp!)

Kramisar!

Av Elvira - 8 juli 2008 10:44

Pratade just med en kille på länsstyrelsen, för att kolla om jag har spärrtid för att få lämp.

Han kände igen mitt namn när jag ringde, vilket väldigt sällan är ett gott omen när det gäller myndigheter, hmm. å va till en början väldigt ovillig att hjälpa till, men mjuknade ganska snart. Den nya " given" är ju numera att man måste betala in avgiften INNAN de behandlar ansökan, men jag förklarade mitt läge, att det är inte direkt skoj att betala, för att sen få till svar, att man måste vänta två år för att få tillståndet..

Hur som helst slutade det med att han diskuterade med sin kollega å gjorde en notering, så allt jag behöver göra nu är att knappa över pengarna till dem, via datorn hemma, å sen är det igång!

Yahooo..häftigt! Kommer nog inte undan att lämna två drogtester till, men det är ju lungt, å får dessutom tillgodoräkna mig alla prover som är tagna sista året, + leverproverna (även om de nu inte är roliga så ser de på något märkligt vis att det inte har med droger/alkohol att göra)

Så nu mina vänner, är det bara att tuta å köra, hihi, håll tummarna!

Ovido - Quiz & Flashcards