Alla inlägg under juni 2008

Av Elvira - 7 juni 2008 20:51

hur jävla sjuk får man bli..?hittade just en uppenbart anorexiasjuk tjejs blogg här, får en känsla av att den nästan uppmanar till ätstörningar, blir galen, jag har en tonårsdotter-blir fanimig mörkrädd!!

Tror förvisso inte att hon skulle "bli sugen å prova" själv, men ojoj stackars dem i riskzonen, här har man plötsligt fått lite draghjälp..

Kan man anmäla en blogg?

Typ, flagga som olämplig på nåt vis..?

MORR!

Av Elvira - 7 juni 2008 20:51

Av Elvira - 7 juni 2008 19:47

...på 2*20 minuter!!

Ska ALDRIG mer försöka förklara för ett gäng tonårsgrabbar att jag är oslagbar i Laserdome, never ever, ska supa in känslan av fördmjukelse å förlust, å hoppas det kan göra mig till en ödmjuk människa!

Hehe..

Eller så ska jag träna i lönndom, å ge dem en omgång de aldrig glömmer nästa gång..

Hur som helst blev det en toppengrej, väldigt svettigt, men skitkul!

Av Elvira - 6 juni 2008 22:26

Va på min stora tjejs skolavslutning idag, hon slutar 6:an, å det va första gången jag va med..

hon har blivit så stor, å jag hann inte med alls..

Som alltid rör mötena med henne upp massor hos mig,och jag undrar om det inte är lika illa för henne..? Antagligen

Önskar så mycket att jag kunde vrida klockan tillbaks, å vet ju att det är omöjligt,så det jag kan göra är att försöka , å aldrig sluta försöka, göra det så bra jag bara kan, att finnas där nu och sluta straffa mig själv för det som varit..

Huuhh, så förbannat komplext, det är nog det enda jag har ren och skär ågren för, att jag aldrig tog tag i mig själv och fanns för henne, även om jag vet att hon har det bra och har haft det bra, så vet jag ju också att hon tänker och DET är riktigt tungt..

Låter väl inte klokt, taget ur sitt sammanhang så här, för som sagt, det finns många sidor i det.

Vet inte om det är mitt jätteförnekande ego som spökat mest, men ju längre min tid som drogfri blir, desto tuffare blir just den här biten..

Ska jobba imorgon ,eller hehe..glidarjobb kanske, ska på laserdome m ett gäng helmysiga tonårsgrabbar...ska minsann skjuta dem alla! :D

nattinatti


Av Elvira - 5 juni 2008 16:29

Attans va nyfiket, ser att jag haft besökare här, å INGEN jag känner vet ju att jag skriver..nåja, menar förstås att jag planerar att börja skriva:D

Så...vem där..?

Hur som helst, inväntar ju fortafarande inspiration, eller rättare sagt, inspiration har jag, å massor att skriva om, försöker mest bara klura ut hur jag ska börja..

Har just lagat mat åt Lilla A, min minstingdotter, å funderar på att gå en runda, är drabbad av äkta tjockångest, så jag vet att jag borde, skyller på värmen, på skorna, på att mp3`n är på laddning(kan ju inte gå utan musik!!!) å på att det är nåt som jag bara måste se på tv´n..

Somnar antagligen en stund på soffan, å drömmer att jag går mig smal..alltid nåt

Av Elvira - 5 juni 2008 13:40

Har varit duktig, vågade gå till vårdcentralen å ta det där provet till slut..

klart jag känner motstånd, är lite skraj till och med, det va inte länge sedan sköterskorna turades om i fyra timmar för att få ut några droppar, med armar ben å fötter helt sönderstuckna fick jag till slut slippa ut därifrån..

Nåja, det va i det gamla trasiga livet, idag fixade de till det på bara ett par försök, å inte en enda suck om att "skylla sig själv" för att varenda ven är hård som betong..

men NU är jag glad, å resultatet får jag på måndag, leverstatus-tror det kommer vara bra, hoppas..

Nåja, jobba vidare, göra nytta, skriva mer sen....

Av Elvira - 4 juni 2008 23:53

jaha ja, så har jag blivit m blogg då..utan en blekaste aning om vad jag vill skriva om..

Ganska så typiskt mig kanske, att alltid påbörja nya projektoch kanske mer sällan avsluta dem..?

Well, har haft en riktigt lååång dag, så jag ska försöka knyta mig nu, å vakna till en ny dag..

(med en hel säck inspiraton å äkta skrivglädje)

nattinatti
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards