Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

Vaxad katt!

Av Elvira - 12 juli 2008 13:47

Jag börjar lite smått förstå att jag antagligen har nån slags psykdiagnos, även om jag är lite osäker på vilken...hehe..hmmm..

Vaknade sent som synden idag, å solen strålade som spön i backen, å det är ju just såna här dagar, som det är nästan straffbart att "göra ingenting"...

Jag blir oftast så rastlös att jag liksom inte lyckas fokusera på en enda sak att göra, utan måste påbörja 5 olika, jobbigt värre, å gudarna ska veta att jag försöker, jag menar, bara en sån sak som att kunna skriva ner det är ju ett steg på väg, visst...?

Hur som helst tänkte jag, att ett besök i simhallen idag vore ju prima, skulle tom kännas riktigt bra,  men som förmodligen de flesta tjejer/kvinnor förstår, går man ju inte till ett badhus m lurviga ben..

Så jag kom på den fantastiska iden att jag kan ju vaxa dem, typ i lönndom på balkongen( hårstrån syns bra i dagsljus), å shit va jag bedrog mig..

Lagom hade jag tagit med vaxremsor å attiraljer, när en glad granne står utanför å ropar "tjena tjena, kom ner å ta en öl vet ja`!!!"

-Tack men nej tack!

F-n, min image som helnykter hälsomänniska tycks vara svår att pränta in..suck!

Hur som helst, sitter jag där m mina vaxremsor, å inser att man måste ha LÅNGA hår för att kunna vaxa dem å ska just ge upp, när söta katten kommer strykandes förbi, å fastnar i remsorna!

Nu, efter en timmes gnuggande med inoljade wipes, å med en riktigt irriterad katt( å va har han att va sur över? Räddade ju nästan hela pälsen på honom!!) har jag iallafall fått den mest påträngande rastlösheten att lägga sig, å har dessutom inte fått ett vettigt dugg gjort...det är livet på en pinne, i Byhåla, å känslan att försöka hålla friskusbilden av mig själv uppe är på riktigt ifrågasatt av mig själv just nu, tror faktiskt att jag ibland gav normalare intryck när jag fortfarande drogade..haha.

Så nya tag, ska fixa lite kaffe, å sen lovar jag mig själv, här å nu, att direkt klä på mig å bara gå ut, ta med bikini å handuk, å styra mot hälsosammare ställen..

Kramisar!

 
 
Ingen bild

Anna

12 juli 2008 14:26

LoL, tror Gilette Venus är mer kattvänligt-prova!

 
Ingen bild

Elvira

12 juli 2008 14:40

tack för tipset, du har förmodligen en jättepoäng där!

 
Ingen bild

Lin667

12 juli 2008 21:13

Hej vännen!
Vill bara säga tack för dina ord.
Och sen, jag tycker du är superstark som håller dig clean i byhålan.
Imponerande och jag gillar att följa dig i din blogg :D

 
Ingen bild

Elvira

12 juli 2008 22:00

Tack Linda!
Å du, kom ihåg att skulle du vilja, så är du alltid välkommen hit, för en timeout, eller bara sådär helt utan anledning..!
Kramisar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards