Direktlänk till inlägg 5 oktober 2009

Tittar in på min stora...

Av Elvira - 5 oktober 2009 19:18

..dotters blogg, och läser ett inlägg som verkligen får mig att haja till.


Funderar en stund på om jag egentligen ska skriva om sånt här, men eftersom hon själv lagt ut det så är det säkert ok..

Fick höra en gång att en kvinna läste min blogg lite i studiesyfte, så just till dig, kan jag ju skriva att HÄR är en riktig drivkraft som får iallafall mig att tänka ett varv till innan jag tar ett kliv tillbaks..


För det händer verkligen grejjer i skallen när man läser det, hon har blivit stor inser jag, och klok..

Pratar med lilltroll om det, undrar hur hon tänker..om hon haft eller har samma rädslor, och får ett rungande

"- vad tror du?!! Det är väl klart!!!" till svar..


Har pratat med stora nu, försökt att förklara, att drömmar ändå är drömmar..att pappa kommer förmodligen överleva oss alla, bara för att jävlas.


Det finns gånger jag kan stå rak i ryggen och tycka att jag står för det jag gjort i mitt liv, å så finns det stunder jag

önskar att jag kunde leva om mina sista 20 år..just nu, är en sån stund..


Men en liten sak som slog mig mitt i kaoset som blev, är att jag är såååå obeskrivligt lycklig, för att jag inte längre gör mina barn sjuka och otröstliga av oro, de tror inte längre att jag kanske dör om de lämnar mig en stund, eller att jag ska vara plötsligt inlåst, så att de inte får se mig på länge..och hur det än är, så är det bara mig själv jag kan ta ansvar för här..


..å det ska jag fortsätta med!

 
 
Ingen bild

jaga

6 oktober 2009 01:33

hur gick det med jobbet?????

 
Ingen bild

Elvira

6 oktober 2009 09:40

Vet inte än, ska få svar idag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards