Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

-VA FAAAN...

Av Elvira - 8 oktober 2009 17:30

..har du börjat röka?!! vrålade en vän idag, när jag förklarade att jag tagit beslut om att lägga av just med rökningen..

- ehh..alltså..njae..inte riktigt, men ..ja.. , svarade jag, å kände mig riktigt korkad.


Sanningen är att JA, jag har precis landat i ett återfall, och det va riktigt blåst gjort.

Men jag tog ett beslut i morse, att om jag fick ett positivt besked från "drömjobbet" så ska jag inte köpa fler cigg..å det fick jag ju :)


Alltså har jag nu bunkrat med små minisnus igen, i smaker som lakrits..viol..you name it.

Så stoppar jag in en sån där liten torr rackare, och det smakar fan i munnen, och illamåendet sprider sig med blixtens hastighet ända ut i tårna..fiiifan så hemskt.


Men istället för att boxa på mig själv att jag va så dum som började igen, ska jag bara konstatera fakta, jo det gjorde jag, men jag vet hur man gör när man slutar, så jag fixar det också!!!

Bara så alla vet, no problems!!


Det är nu jag borde läsa mina inlägg från i Januari antar jag, använda mig själv som förebild kanske?=))


någonstrans inbillar jag mig dessutom att det blir så mycket lättare den här gången..hehe..återstår att se då!


Love E..(som har tre cigg kvar att röka innan stinkpinnarna blir ett minne blott..å hostan..å huden som ganska snart fick en askgrå nyans...)


*affirmerar-igen*

 
 
Ingen bild

Tess

9 oktober 2009 00:26

Grattis till det evntuella dröm jobbet, blir nyfiken va det kan va när man läser din blogg.... Väntar själv på ett sådant beslut och känner igen mej i vad du känner under tiden du väntar! Kan bara säga lycka till och hoppas det går bra. Det skulle inte spela någon roll om man fick åka flera mil för att få det man verkligen vill ha. Håller mina tummar. Lycka till än en gång Mvh Tess

 
Ingen bild

Elvira

9 oktober 2009 11:09

Tack tack Tess!!

Jo drömjobb för mig, är att "laga trasiga tonåringar"..
Lite som det jag har jobbat med, men på ett mer direkt vis. Det är något jag sagt så länge jag kan minnas, att "en dag ska jag..."

Så fort det är helt klart, ska jag berätta ordentligt..

Du, jag håller mina tummar för dig med då, så du också får det svar du hoppas:))
Blir ju dubbelt så många tummar, å då borde det funka..

kram kram

 
Ingen bild

Synnöve

9 oktober 2009 22:38

Ett stort GRATTIS till dig och ditt nya jobb.Klart att du har växt färdigt,men du vet ingen människa är perfekt.Alla kan göra fel som det här med din rökning.Det var ju ett misstag,men det var ditt misstag eller hur.Varför ska vi klanka på dig för det.Utan oxså där vill jag säga ett STROT grattis för att du beslutat dig för att ta nya tag.Det beundrar jag.Jag själv skulle ha slutat för en och halv månad sedan för att jag ska opereras.HAR JAG GJORT DET?????? Nej just det,där har jag ingen pondus all.Jag liksonm skiter i det,har ingen lust. Men som sagt ingen människa är helt perfekt.Mer än du och jag då förstås:) :) :) !!!!!!!!!!!1 Kram S

 
Ingen bild

Kikki

14 oktober 2009 19:19

Hej hej Elvira....kollar in ibland på din blogg....brukar inget skriva men nu vill jag bara berätta att i måndags så fick jag äntligen mitt efterlängtade KÖRKORT!!!

Blev några skrivningar men det var det värt.

Kram Kikki

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards