Alla inlägg den 13 november 2008

Av Elvira - 13 november 2008 21:29

..har beställt televäckning av två, å så kommer grannen åxå..

Undrar varför jag nojjar så ibland?

Varför jag låter små saker bygga bo i mitt huvud?


Ska bli skönt att sova ut ordentligt på söndag.. bestämde tillsammans med mina nya jobbisar, att vi INTE ska ha öppet på söndagar också..även om det säkert behövs, å fastän "kidsen" vill det..för att vi ska räcka till...lääänge!


Tror nog kanske att min obalans de sista dagarna kan bero på stress..?

Och min stresstålighet är bättre än den varit, men ändå långt ifrån "som den borde" Jag märker det tydligt själv, när jag låter saker som

egentligen är ganska små och betydelselösa bli superstoooora å komplett ohanterliga..

Eller rättare sagt, jag märker det, tydligt, när jag tar bort några onödiga "måsten" som tex kursen idag, och humöret vips blir bra på bråkdelens sekund..


Känns lite som att jag bara flummar bland tangenterna här, så jag ska lämna datorn, å tänka på min sköna säng..hehe, jag verkligen älskar min säng!!:D

Godnattis kram



Av Elvira - 13 november 2008 20:04

Ska upp vid 6 i morgon..å jag har redan halv panik för att vara den som försover mig, å sabbar dagen för flera..(dvs för Daniel som ska med på "uppdrag"för första gången...)

Så här är det, VARJE gång vi haft utbildning någonstans, å där flera lokalföreningar varit inblandade, så är det alltid någon stackars förening som är sen, just för att den som har tågbiljetterna försovit sig...

*gulp*

Jaa...ni vet ju vem som har biljetterna...


Nästan så att jag ett ögonblick tänkte lämna mitt nr här, å be alla som är vakna ringa tills jag svarar i morgon..hehe..

Men jag kom på att jag har Maritha, när hon sovit länge, så har hon sovit till 05.30 typ...märklig människa;) men jag ska genast ringa henne..

Kramis

Av Elvira - 13 november 2008 17:51

..blev det, har du msn så lägg gärna till mig  

elvirvelina@hotmail.com

 Kjam

Av Elvira - 13 november 2008 16:46

Hah!!

Lyckades just göra en rokad i min reaktion-handling-tanke, till en mycket bättre, där tanken kom på första plats!!!

Mohaha!

Jag kan, jag kan!!

Tog ett klokt beslut att skippa min kvällskurs idag, för att vara hemma i ro med min kiddo, å ringde återbud, och det känns bra!!!

Ett dåligt samvete är jäbbligt tungt att bära, men känns som att jag tog ett attans klokt beslut, plötsligt fick jag en massa energi tillbaks åxå! Lustigt att det kan hänga ihop så, men det gjorde det tydligen!


Jag åker hemifrån imorgon kl 7, och är inte hemma förrän 21, eftersom jag ska va på kurs, med andra ord kommer jag dessutom vara helt slut när jag kommer hem, så jag bara måste prioritera kvalitetstid med mitt lilltroll...vill, och måste!!


Har varit på föreläsning om "personlig utveckling" idag, ganska intresssant, men inte så mycket nytt.. Handlade om att sätta upp mål, att tänka "utanför ramarna", och att försöka på nya vis, för att nå sina mål..

Pratade med en dam som satt bakom mig om att i mitt jobb gör man detta dagligen, för varje människa som tar ett medvetet steg mot drogfrihet, har man ju lyckats ta ett jättekliv vad gäller positiv förändring...


För att inte tala om det kliv jag själv tagit i mitt liv..föreläsaren tyckte man ska skippa jantelagen, å klappa sig själv på axeln, å se vad man faktiskt lyckats ändra...hehe,  känndes som en lätt match, iallafall för mig och mina för dagen alldeles splitternya arbetskamrater;))


Nu ska jag parkera framför tv´n en stuind innan det är dags för matlagning här...

Kram kram så länge








Av Elvira - 13 november 2008 07:52

..idag!

Jag börjar min dag med nya kollegor, med 30min sovmorgon-fniss!

Kommunen gav sig till slut, och släppte dem, men shit att det satt långt inne...

Imorgon tar jag med den ena på utbildning i huvudstan, hämtade ut biljetterna igår, fick 16(!)st. Alltså, alla behövs, så det va inget fel..skumt, för det är ju inget tågbyte..? Nåja, ska kolla igenom dem sen!

Ska straxt hoppa in i duschen, så egentligen ville jag bara säga:

-Godmorgon vackra värld!

;)

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards