Alla inlägg den 16 november 2008

Av Elvira - 16 november 2008 22:07

..hela långa dagen, å låten han tränat flitigt på va den här..

Innan någon anklagar mig för smygrasism, kom ihåg att jag inte ens är svensk medborgare själv, så -knappast!

Hade en skiva i bilen ( med HEL, alltså  gruppen som tjejen sjunger med)sista tiden, ja precis innan jag blev inlåst sista gången, å eftersom jag, som sagt, är väldigt styrd av musik, så kan man tro att den skulle va jobbig att höra..å det va den faktiskt, tills idag, när jag hört den dragspelas i ett par timmar *ler*

Ännu en anledning att älska mina grannar, de gör väldigt mycket gammalt jobbigt, till helt nytt, å ok, för mig, oftast utan att ens vara medvetna om det...

Nåja, kände ingen större anledning i att gå in å dryfta det med dem heller..

Roger trodde häromsistens att det fanns gammalt jag behöver bearbeta, snarare än att som jag såg det, va på väg tillbaks, i å med minnena som plötsligt började mala...kan kanske vara så!

Så bra då, att jag bearbetat bort HEL nu då..fniss-positivt tänk!

Love E


Av Elvira - 16 november 2008 11:31

Tog en promenad för att lämna tigerbalsam åt vän med nackspärr, passade på att handla på affären som ligger lite längre bort, för att få en promenad, och på hemvägen fick jag en sån där plötslig, helt underbar känsla av välmående..!

Inser att jag hittat tillbaks till en av de där dagarna, där jag får "cred" för de dåliga, och känslan är hur härlig som helst!!

Önskar jag kunde ta ut lite av den, och dela med mig av den..nåja, vet ju att det inte funkar så, men ändå..

Jag borde väl vara tillräckligt övertygad, om kraften av positivt tänk, men ibland tappar jag den ändå, å spiralen blir nedåtgående på direkten...

Veckan som varit, har ju stundvis varit hemsk på det viset, har ju till och med kännt drogsuget anfalla mig,tillsammans med oron, stressen och missnöjeskänslan, skönt, så skönt att det vände igen, när jag minst anade- och allra mest behövde det..


Ska straxt gå ut igen, och njuta av vädret, Carina sa i en svag stund igår att hon ville gå ut till kyrkan, så jag ska försöka påminna henne om det..hehe..

Annars har jag precis fått nya lurar av Daniel till mp3´n, så nu är det ett jäbbla duktigt ös i den igen, den är faktiskt åxå ett superbra promenadsällskap:))

 Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards