Alla inlägg den 3 november 2008

Av Elvira - 3 november 2008 21:54

...tänker, å funder, som f-n på varifrån texten kom..

Sitter hemma nu, vid min dator, annars kom jag ju på att jag åtminstonne kan se när den är sparad i datorn(detektivmantel under utveckling Helena;) )

Men jag har läst den, om å om igen, å tycker den är så träffande...

Har verkligen snöat in på svarta sidor å smärtgränser ett tag..antar att det är någon som känner till det?

Antar det, för varje liten "vers" talar till mig..

Please..hjälp, jag tål inte min egen nyfikenhet..den är ju farlig för mig jue..

hehe..

kramar

Av Elvira - 3 november 2008 19:18

Letade efter ett dokument, bland mina personliga mappar, i jobbdatorn, å hittade en sak, som jag definitivt inte minns att jag lagt dit..någon har visst varit lite fyndig..?

Hur som helst, va det en himla tänkvärd text..så jag delar mad mig av den till er åxå..


 Läs och fundera :-)

Det spelar ingen roll för mig
vad du arbetar med.
Jag vill veta vad du längtar efter
och om du vågar drömma om att tillgodogöra dig den längtan.

Det spelar ingen roll för mig
hur gammal du är.
Jag vill veta om du vill satsa din värdighet för kärlekens skull
för dina drömmar, för äventyret
att vara levande.

Det intresserar mig föga "vilka planeter som kretsar kring din måne".
Jag vill veta om du berört kärnan
i din egen sorg,om du öppnat dig för livets svek eller blivit skrumpen
och instängd av rädslan för mera smärta.

Jag vill veta om du kan klara smärta, min eller din egen, utan att göra något för att dölja den eller trubba av den.

Jag vill veta om du kan vara fylld av glädje, min eller din egen
om du kan dansa vilt och låta hänryckningen fylla dig ut i finger
och tåspetsarna utan att uppmana
oss att vara försiktiga, att vara realistiska,att glömma människans begränsningar.

Det spelar ingen roll för mig
om det du berättar för mig
är sant eller inte.
Jag vill veta om du kan vara sann
mot dig själv trots att du gör någon annan besviken, om du kan stå ut med att anklagas för förräderi
utan att förråda din egen själ
om du kan vara trolös och därmed trovärdig.

Jag vill veta om du kan se skönhet, även när den inte är vacker.

Jag vill veta om du kan leva med misslyckande, ditt eller mitt
och ändå stå vid randen av en sjö
och ropa mot den silvervita fullmånen: Jaa!

Det spelar ingen roll vem du känner eller hur du kom hit.

Jag vill veta om du kan stå mitt inne
i elden tillsammans med mig
och inte fly.

Det spelar ingen roll för mig var eller vad eller vem du studerar.

Jag vill veta vad som stödjer dig inifrån, när allting annat faller ihop.

Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv och om du verkligen tycker om det sällskap du har i de tomma ögonblicken.

Visst kan man inte låta bli att gilla den?

Kram

Av Elvira - 3 november 2008 15:29

Är på jobbet till 21 ikväll..är ruskigt rastlös, har ett helt knippe kids här, som spelar "Family guy" på X-Box..

Alltså, jag är inte vidare insatt, men om jag fattar det rätt, så handlar det om att han stoppar i sig en massa knark, blir skruvad, å sen slår små barn..?

Kan det verkligen stämma?

Ehhh...

Ska nog gå ner å kolla till dem lite, det låter ju lite som en märklig spelpoäng?

Fortsätter säker att klottra lite till här ikväll, när tiden börjar gå sakta!

Kram så länge..

Ovido - Quiz & Flashcards