Alla inlägg den 17 november 2008

Av Elvira - 17 november 2008 10:14

.. skriven av en exheroinist.

Det som fick mig att fastna, va hennes tankar, om att fd missbrukare, informerar på skolor. Hennes syn på saken va, att man ger ungarna signaler, som att det är ok att knarka i 20år, för titta på mig-jag kunde ju lägga av.

Grubblade på det en stund, första gången jag hör just det argumentet faktiskt..

Sen pratade jag med en vän om det, och fick veta att det är ca 5% av alla missbrukare som lyckas lägga av, å sen låta bli att ta upp drogen igen, med andra ord- 95 av 100 lyckas inte!!

Nu är ju detta något jag jobbar med, så klart jag blir partisk, men VEM i hela världen, kan på ett mer trovärdigt sätt, berätta om alla baksidor av medaljen, all misär, alla konsekvenser, än någon som varit där?

Soctanten? Kuratorn? Någon annan som inte har en susning, och som ungarna definitivt aldrig skulle identifiera sig med!?

Tro mig, att när jag har mina kids på jobbet, å pratar med dem, så är det knappas någon förskönande bild de får, men inte heller skrämselpropaganda...å de lyssnar, garanterat utan att tycka det är något de vill ha!!

Minns själv, hur jag nästan hånflinade, när det va droginfo i skolan när jag va liten, där man sa att "farligt, farligt-du dööööör"  -va fasen, jag visste ju att det inte va sant, för jag hade ju provat, massor, å det syntes ju inte på mig...?!!

Nä, jag tror visst man ska informera, för jag VET att de lyssnar, och tar åt sig, så länge man ger dem en någorlunda verklig bild. Rätta mig gärna, jag kan ta det!!



Av Elvira - 17 november 2008 09:17

Fick en lysande ide igår, att beställa dammsugar påsar till min snabeldrake-på nätet!

Kändes som em brilliant ide, med tanke på att jag oftast köper fel sort, de gånger jag ens kommer ihåg att jag ska köpa några...

Hur som helst, hittade inte min modell, så jag skrev ett mail till dem sent igår kväll, och i morse fick jag ett svar.

De hittade inte heller min modell, men om jag va så vänlig och tog en bild på påsen som sitter i, så skulle de jämföra den, med de ca 700 olika varianter, de har i sitt sortiment!!!

Snacka om serviceinriktade!!

Väl förtjänta av gratis reklam: www.dammsugarpasar.nu

Fniss

Så va dagens goda gärning fixad, å jag kan återgå till mitt vanliga jag;))

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards