Alla inlägg den 20 november 2008

Av Elvira - 20 november 2008 22:24

..är något jag tränar mig på, idag allra helst!

Panikade efter jobbet till andra sidan byn, för att handla termobyxor till lilltroll, för att ilsket inse att jag bor i en äkta håla-det fanns två olika modeller, å ingen 11-åring med självaktning, hade satt på sig dem-ens under hot om våld.

Nåja, rusade därifrån, å kom ihåg att detta är ett blixthalt område idag, de ca 2,5 km till lillans skola för att ha utvecklingssamtal.

 Lubbade sen kvick vidare hem för att som snabbast kasta i lite mat i hungriga magen, och sen vidare ner till centrum och min kvällskurs.

 När den tog slut, fick jag skjuts hem, men åkte ett varv förbi affären, som ligger helt på andra sidan, för att handla ingredienser till kladdkakor.

Kom hem, packade ihop tvätten, ner å satte i 2 maskiner, upp i lägenheten, vispade nyss ihop 4(!!!)kladdkakor, som nu står i ugnen, jag har två maskiner kvar att tvätta..och jag har fortfarande inte fått tokspel!!!

-DET ni!!!

 För att vara jag är det fantastiskt!

Kladdkakorna är till kaklotteriet lillans klass ska ha i helgen..medan hon är hos sin extrafamilj, å jag själv jäser å har det lyxigt på hotell i Göteborg, krogshow inbokad, med min bästisvän;)

Mitt i allt har jag faktiskt rett ut lite viktiga samtal, å grejjat dagens läxläsning, å vet ni, jag känner faktiskt själv att jag är riktigt jäbbla duktig..

Må vara vardag för vem som helst, men för mig är det underverk uträttade..nästan..fniss

nä, straxt dags att ta ut kakorna..

Nattinatt å sov så gott

Kramis

Av Elvira - 20 november 2008 16:57

..med mitt lilltroll!

:D

Som vanligt en ren fröjd!!

Jag har ett äkta prima A-barn!!!

Finns inget någonsin att förbättra, sista gångerna har det tom varit svårt att sätt upp mål, eftersom kiddomn redan klivit förbi alla, på väg mot nästa årkurs!

Å jag hoppas och ber att det håller i sig, tänker göra allt för att uppmuntra det...


Va själv likadan i den åldern, men slog fullständigt över sommaren mellan 7-an och 8-an, från att va topp i allt, va jag plötsligt närvarende någon enstaka dag då o då, å körde allt i botten!

Nåja, så kommer det inte vara med lillan, never ever att jag skulle låta henne tappa det hon har..min fina varmhjärtade, vänliga, kloka, vackra tjej..

*mallig*

Kramis

Av Elvira - 20 november 2008 16:55

..har jag lagt till! ( Peter)

Till en minst sagt spännande, tänkvärd och varm blogg!

Äkta beundransvärd, så klok tänker jag åxå bli en dag..så ni vet*ler*

Av Elvira - 20 november 2008 10:08

Hur gammal är du om fem år?

39

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Har knappast hunnit umgås alls idag..


Hur lång är du?


1.72

Vem ringde du senast?

Eva


Vem ringde dig senast?

Daniel


Hur löd det senaste sms:et du fick?

Saknar dig min sköna Puss O kram


Föredrar du att ringa eller skicka sms?

Det beror på, men oftast att ringa, får ju snabbare svar på vad det nu må vara då..


När såg du senast din mamma?

..ehh, snart2 år sen..? shit va länge, när jag ser det så här..


Vilken är din favoritjulsång?

Tror inte jag har någon..


Vilken är din favoritplats?

Alla platser, så länge jag får va inlindad i mysig mjuk filt, älskar filtarJ


Var tror du att du befinner dig om tio år?

Har massor med tankar på vad jag vill göra till dess, men hur långt jag kommit..ingen aning..hoppas i Hälsingland eller på västkusten någonstans..


Vad skrämde dig om natten som barn?

Oftast fulla människor..eller bristen på människor kanske?


Vad fick dig verkligen att skratta senast?

Carina, igår på konserten, vi fick en sån där fnissattack som är omöjlig att hejda..huu :D


Hur många kuddar har du i sängen?

5-6 st..älskar kuddar…å mjuka filtar


Hur många landskap har du bott i?

4 tror jag..jo, 4


Vilka ställen har du bott på?

Huu, många, riktigt många…


Föredrar du skor, strumpor eller barfota?

Barfota..eller klackar


Är du social?

Oftast, men kan åxå vara grymt osocial i kortare perioder( laddning av batterier)


Vilken är din favoritefterrätt?

Kladdkaka..


Tycker du om kinamat?

Jupp, men föredrar thai


Vad dricker du till frukost?

Kaffe..med mjölk


Kan du spela poker?

Ja, kan, men gör det sällan


Tycker du om att mysa/kela?:

D Gör inte alla det..?


Är du en beroendemänniska?

*skratt*ja, är det något jag med säkerhet är, så är det just beroende


Känner du någon med samma födelsedag som din?

Ja, min chef


Vill du ha barn?

Har ju redan två, vill nog inte ha fler


Har du någonsin åkt ambulans?

Ja


Föredrar du havet eller en bassäng?

Bassäng, lite rädd för vatten


 Vad spenderar du helst pengar på?

Allt! Har fortfarande ett litet shopoholicdrag..


Äger du dyrbara smycken?

Nix


Vilket är ditt favoritprogram på tv?

House


Vem är den roligaste människan du känner?

Carina tror jag..


Vad har du för ringsignal?

Den heter ”dub” går i baktakt..


Har du kvar klädesplagg från då du var liten?

Nix                                                                   
             

 Kan du byta olja på bilen?

Ja.


Har du fått fortkörningsböter någon gång?

Nej. He he..har ju aldrig haft körkort, så det jag däremot har blivit stoppad för, är olovlig körning..hmm, bot å bättring utlovas..ska straxt få börja med kortet ju..:)


Vilken var den senaste boken du läste?

 Häxan från Portobello/ Paolo Coelho


Prenumererar du på någon veckotidning?

Nej.                                       


Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?

Ett telenr 


Ovido - Quiz & Flashcards