Alla inlägg den 11 april 2009

Av Elvira - 11 april 2009 12:28

.. en hjärnblödning, så kommer det bergis hända mig, inom det närmaste...


Har sen jag vaknade idag haft ingående samtal med mig sjä'lv om "rätt å fel".

Inte lagens "rätt o fel" utan mer..hmm..etiskt så...


Va på möte igår, så jäbbla glad att jag tog mig dit, jag fattar inte riktigt vad det är ibland, som gör det så motigt, när jag mår så bra av dem.

Skulle jag snubbla utanför porten min, å rulla ner för backen, så skulle det ta stopp precis vid väggen till möteslokalen, jag menar..det är nästan så att jag får anstränga mig, för att INTE ta mig dit..å ändå..

Har tjatat om det förr, men det är sammalika sant för det, - jag blir riktigt "jordad" där.. Som en påminnelse, om var jag kommer ifrån, vad som är viktigt, och framförallt, att jag lever..ett väldigt rikt och bra liv.


Ett sidospår bara, tillbaks till tänket då..jo, jag har gjort en ,för mig jättestor, grej.


Jag har lyckats kliva förbi mig själv lite, och se mig själv med ruskigt klara glasögon..och sett saker jag gärna skulle slippa.


Jag  tog ett beslut, å det sved satananamma , men som jag inbillar mig är ett tecken på att jag börjar tillfriskna..eller som är fullständigt sinnesförvirrat å galet, å det är här mitt hjärnblödningstänk kommer in..


Så vad gör jag, skriver ännu ett förvirrat blogginlägg, å verkar totalt försnurrad? Jäpp, det gör jag!!


Ett litet ögonblicks klarsyn mitt i natten, fick mig faktiskt att inse, att jag, genom att bara vara jag, men på fel plats,  kan sabba saker för en människa jag verkligen tycker massor om, ja rent av älskar, så jag gick, typ, både bildligt o väldigt metaforiskt..


Å nu undrar jag, om det är den berömda jordaxeln, som hamnat på fel ställe igen, eller om det helt enkelt är så, att jag varit mer klok, kärleksfull och sann än på vääääldigt länge..och faktiskt, så känns det precis så..


För någonstans så känner jag ju, att jag gjort väldigt rätt..eller att INTE göra det, hade varit fel, hur som helst..


Nåja, ska släppa tankarna nu..hjälpte lite, som vanligt , att bara skriva ner dem..


Ska parkera på balkongen, och göra klart läxan jag fick av min Annika, innan hon lämnade landet, i solskenet, och vara tacksam för att jag blir en anings äldre och klokare..


Glad påsk förresten, alla fina människor där ute!!!

:D


Kram







Ovido - Quiz & Flashcards