Alla inlägg den 29 april 2009

Av Elvira - 29 april 2009 22:28

..på hemmaplan, och säga vad man säga vill, hur många milioners milioner man än bygger om arenan för, så blir inte fotbollen ett skit bättre..


Det va med sorg jag såg alla hemmamatcher utom en förra året, och följde IFK ut ur allsvenskan..och idag fick jag nästan en känsla av att de kan åka ur superettan också..


Men jag älskar grabbarna jag går på matcherna med..jag älskar "VI-känslan"

Grabbarna och jag..eller gubbarna kanske..hehe..


 Resultatet? 1-1, vi fick iallafall inte stryk då :)


Ska straxt bädda ner min småfrusna kropp i sängen, bara borsta tanden först..

Sov så gott alla!

Av Elvira - 29 april 2009 16:45

..vad som hände mig på vägen hem från jobbet nyss..


En för mig okänd snubbe kom fram till mig, och talade om att jag mycket väl skulle kunna vara hans livs kärlek, och frågade om han kunde få en kram!

 *ler*

I vanliga fall hade jag börjat fundera på om han va nykter, men han kändes verkligen tvättäkta ärlig..

Tyckte det va lite kul faktiskt, å dessutom så hade tom rynkor..hehe..ja, ni vet, jag är ju lite såld på rynkor..


Nåja, nu är det hastmat som gäller här hemma, ska åka till Norrköping och kolla på fotboll, och idag är jag övertygad- IFK vinner!!!

Det känns i luften, det är hemma-vinnar-väder ute, tveklöst!


Min jobbiskille berättade lite om vår verksamhet idag, för en hel bunt med gymnasieelever..han va rädd så han nästan skakade innan, å så va han så klockrent duktig, så jag nästan grät av stolthet..på riktigt, jag är väldigt lättrörd har jag börjat inse, men fan va häftigt det är att se människor växa, det är magiskt, på riktigt en äkta hallelujakänsla..

*älskar*


Kram kram, å ha en solstrålande dag alla fina!!!

Av Elvira - 29 april 2009 10:28

..om bra "feelgood" musik att stoppa in i lurarna..


Min mp3 börjar kännas tjatig, å jag vet inte ens själv vad jag vill ha i den..hehe..ambivalent, men finns det någon som vet en bra skiva med energigivande musik, så säg till.


Ska vara på "dont drink and drive" -dag idag, på en av gymnasieskolorna här i byn.

Och imorgon är det riktigt lång dag, känns nästan idiotiskt lång..Börjar 9 på morgonen, och slutar 01..nåja, kan säkert ta en paus mitt på dan om vi behöver.


Insåg när jag va på teoriutbildning i måndags att det är dags att börja läsa  boken,körkortsboken alltså.

Har ju tragglat med alla vägmärken, så dem kan jag nog nu, men den vanliga läroboken hade jag inte ens öppnat, och övningshäftet hade jag helt missat i den lilla blå bokväskan jag fått. 15 Juni ska jag skriva, så jag har ju ganska gott om tid, samtidigt så är det väldigt mycket jobb en tid framöver, framförallt mycket långresande.

Äh, jag fixar det-såklart ;)


Nu ska jag masa mig in i duchen , å straxt pallra mig iväg..


Kramis

Ovido - Quiz & Flashcards