Alla inlägg den 18 april 2009

Av Elvira - 18 april 2009 21:36

..när man har roligt sägs det, å jag är beredd att hålla med.


Är barnledig, och helt ledig från jobbet, den här helgen.

Brukar känna lite behov av att gömma mig de här helgerna, att få vara helt själv, och ladda batterierna, nog så nödvändigt ibland.

Den här helgen, nåja, igår och idag, har jag gjort lite tvärt om, passat på att umgås intensivt, med människor, som jag inte riktigt hinner med annars...sorgligt men sant(måste fasen omprioritera tror jag)


Va på möte igår kväll också, hade en massa snurriga jobbiga funderingar ett tag..eller i ett par dagar faktiskt.

Känner att jag tappat bort en person som stod mig vääääldigt nära, på ett sätt som allt för mycket drar igång mitt gamla "jag".

 Jag tror att jag kanske ibland har fööör höga förväntningar på andra, inte alla, men mina människor som jag har närmast, vill jag kunna lita på fullt.


Det kanske är lite en baksida av att bli drogfri, och faktiskt tillfriskna en aning, om man nu kan kalla det baksida, men jag har nog varit en anings naiv så, inbillar mig att andra är ärliga å sanna i allt, eftersom jag försöker vara det..märk väl, försöker...


Nåja, åter till mötet då,  jag berättade helt enkelt om hur det va, att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen, att jag när jag nu kände mig besviken, kom på mig själv med att gå tillbaks rejält, till mina gamla sjuka mönster..å jag gillar verkligen inte den delen av mig själv..jag blir riktigt ..ja..knäpp är lindrigt utryckt, närmast riktigt sjuk..elak, illistig, hämndlysten..

Nåja, jag fick nya glasögon att se med där, å det är jag bortom ord tacksam för.


Jag vill verkligen aldrig mer bli den där cyniska kalla "jag mot världen" människan jag va när jag va aktiv,eller knarkade då, på ren svenska, jag tänker aldrig släppa in henne igen.


Känner mig ganska nöjd och tillfreds just nu, trots allt, väldans trött dock, så jag ska packa mig ner i min soffa.


Förresten..ni som såg Robinson, de varnade ju för känsliga scener..vilka va det?

Man fick ju faktiskt aldrig se något ingående hemskt..?

Eller menade de när de dödade hönan?


Kram kram




Ovido - Quiz & Flashcards