Alla inlägg den 6 april 2009

Av Elvira - 6 april 2009 18:10

..om ett vansinnigt vackert och egensinnigt barn..


Bilden här( som jag inte orkade ladda upp i photoshop, för att fixa kanterna, eftersom jag då riskerar att snöa fast) är tagen igår, det är min stora dotter, som lyckats lura ut mig för att få mjukglass..

Lura, för att jag va ytterst motvillig till att låta någon äta nångonting alls, eftersom jag själv håller en idiotisk diet..nåja ;)


Fick ett sms idag ifrån henne, hon har varit jätteduktig å gjort en alldeles egen piercing i överläppen, skriver hon, eftersom jag va så elak å sa nej..hon blev alltså i princip tvingad utav mig att göra den själv.


Nu undrar ju jag, hur jag som mamma svarar på det..?


-Ta ut den!!!

-Nej!

-Jo!

-Men för i hel***svordom, svordom**NU!!!

-Nej!


I överläppen, mitt under näsan, har denna lilla fina prinsessa gjort ett stycke hål på sig själv, och jag vet inte vad fan man gör åt det?!


Är det en sån strid man ska ta?

Å hur gör man? Tar till våld?


Det jävliga i kråksången, är att hon är sååå sjukt lik mig i samma ålder så jag blir mörkrädd, å jag kan inte komma på vad som hade funkat på mig..*suck*

Förmodligen precis inget..min dotter kommer se ut som en korsning mellan Plåtniklas å Frankenstein innan hon fyller 14 är jag rädd..

 Hon lär iallafall inte kunna äta glass på ett tag, å jag håller alla tummar för att hon ska slippa infektion..eller kanske att hon ska få en hejdundrande sådan å inte göra om det..?


Svårt fall, mamman grät!


Av Elvira - 6 april 2009 09:34

..att somna, trots att jag va snuskigt trött, igår kväll..


Jag har en liten "grubbelgubbe" som flyttar in i mitt huvud ibland, ganska sällan numera, men så dimper han in, å vägrar gå..


Hade ju liten meltdown på jobbet förra veckan, och idag är det dags att ha konflikthantering på högsta nivå typ..eller konflikthantering är kanske fel uttryck, men "lösa problem innan de växer"-dags då..


Å det grubblade jag sönder skallen på igår, men somnade ju till slut, ocj idag när jag vaknade, så gjorde jag det med en känsla av att ALLT löser sig, precis allt..


Lösningarna känns närmare än problemen just nu, å den känslan tar jag med mig..

Har solstrålar i själen just nu, snälla, välvilliga o varma..eller så är det mina "sidekickänglar" som slutit upp, whatever..det är en hoppfull känsla.


Kram kram, å ha en fin dag alla människor där ute.. :)

Ovido - Quiz & Flashcards