Alla inlägg den 16 april 2009

Av Elvira - 16 april 2009 21:25

..av vad jag ser på tv, märker jag..


Har på sista tiden nästan börjat prata direkt med tv´n och ha åsikter.

=)

Är det ett tecken på att jag börjar bli lite gaggig tro?


Kollade på Ekdahl igår, om Annika Östberg som kommit hem..jisses, va folk har åsikter där, å jag åxå, så klart tycker jag att min är allra bäst- helt enkelt låta kvinnan vara. Att som vem som helst få en möjlighet att gå vidare, hon har ju sonat det hon gjort, och hur skulle det bli om gemene man skulle ha talan i varje rättsfall? Shit, rena medeltiden ju.


Kan ju å andra sidan vara partisk där, för jag har sett hur det påverkade mina ungar att ha sin mamma beskriven som en "jag vet inte vad, men hemsk" i lokalpressens alla blaskor..ja tom expressen hade tankar å spekulerade..

Inte med namn å bild, men omöjligt att ta miste i min lilla by..

 Nä, låt henne vara, låt henne få en liten chans till liv,det är vad jag sa till tv´n igår..


Å nu är det grannfejden, men där känner jag mest att det blir föööör mycket, lämnade tv´n, för jag begriper inte hur någon kan hålla på å tjafsa år in och år ut, och sen dra det för hela folket, pinsamt ju.


Nåja, jag har ju å andra sidan en blogg, där jag har åsikter jämt, men det är annorlunda såklart ;)


Nä, tacka vet jag House, det är 100%äkta kärlek i 55 min VARJE tisdag.

Lite glad att jag inte har fler kanaler,då hade jag haft fullt sjå ju..




Av Elvira - 16 april 2009 17:46

...som fan är jag!!!


Berättade för min bilskollärare om hemska polisincidenten i fredags, och att jag tyckte det va lite läskigt att köra bil.

Hon skrattade lite, men ingen pardon, det va bara att tuta o köra.

Än en gång gick jag därifrån, med en jättekänsla av att ha lärt mig nåt!!

Å min fröken , hon fick minsann en tår i ögat, för att jag fattade vad hon sa så bra! *ler*

Roger va med i baksätet, så han skulle få veta vad vi ska träna på och hur..tex backa runt hörn..himla läskigt..huhh..'Men det blir bra när jag ska trixa runt på parkeringar sen..så jag kan uppfylla sinnesbilden, å parkera som det anstår en riktig kvinna, typ så här...

Ovido - Quiz & Flashcards