Direktlänk till inlägg 3 november 2008

Vem har sparat saker i mina mappar..?

Av Elvira - 3 november 2008 19:18

Letade efter ett dokument, bland mina personliga mappar, i jobbdatorn, å hittade en sak, som jag definitivt inte minns att jag lagt dit..någon har visst varit lite fyndig..?

Hur som helst, va det en himla tänkvärd text..så jag delar mad mig av den till er åxå..


 Läs och fundera :-)

Det spelar ingen roll för mig
vad du arbetar med.
Jag vill veta vad du längtar efter
och om du vågar drömma om att tillgodogöra dig den längtan.

Det spelar ingen roll för mig
hur gammal du är.
Jag vill veta om du vill satsa din värdighet för kärlekens skull
för dina drömmar, för äventyret
att vara levande.

Det intresserar mig föga "vilka planeter som kretsar kring din måne".
Jag vill veta om du berört kärnan
i din egen sorg,om du öppnat dig för livets svek eller blivit skrumpen
och instängd av rädslan för mera smärta.

Jag vill veta om du kan klara smärta, min eller din egen, utan att göra något för att dölja den eller trubba av den.

Jag vill veta om du kan vara fylld av glädje, min eller din egen
om du kan dansa vilt och låta hänryckningen fylla dig ut i finger
och tåspetsarna utan att uppmana
oss att vara försiktiga, att vara realistiska,att glömma människans begränsningar.

Det spelar ingen roll för mig
om det du berättar för mig
är sant eller inte.
Jag vill veta om du kan vara sann
mot dig själv trots att du gör någon annan besviken, om du kan stå ut med att anklagas för förräderi
utan att förråda din egen själ
om du kan vara trolös och därmed trovärdig.

Jag vill veta om du kan se skönhet, även när den inte är vacker.

Jag vill veta om du kan leva med misslyckande, ditt eller mitt
och ändå stå vid randen av en sjö
och ropa mot den silvervita fullmånen: Jaa!

Det spelar ingen roll vem du känner eller hur du kom hit.

Jag vill veta om du kan stå mitt inne
i elden tillsammans med mig
och inte fly.

Det spelar ingen roll för mig var eller vad eller vem du studerar.

Jag vill veta vad som stödjer dig inifrån, när allting annat faller ihop.

Jag vill veta om du kan vara ensam med dig själv och om du verkligen tycker om det sällskap du har i de tomma ögonblicken.

Visst kan man inte låta bli att gilla den?

Kram

 
 
Ingen bild

Helena

3 november 2008 19:32

Verkar som om att du får sätta på dig detektivmanteln! Fin var den iallafall...kram

 
Ingen bild

Elvira

3 november 2008 19:49

Ja visst va den..? Är tyvärr en ruskigt dålig detektiv..suck
*Kramar om*

 
Ingen bild

Helena

3 november 2008 20:36

längtar efter min kisse så nu ska jag gå till honom! Sov gott sedn! Kramizar till dig...

 
Ingen bild

lin667

7 november 2008 21:57

Hej gumman
Stal den, den var så fin ..
Hoppas det är ok?
kram

 
Ingen bild

Elvira

7 november 2008 22:20

Såklart det va ok,..har ju själv ingen aning om varifrån den kommit, men gillar den massor, mer för varje gång jag läser den...
*kramar om*

 
Henrik

Henrik

28 december 2008 20:21

Jag snor den oxå, blev alldeles hjärtsnörpt och tårögd. Vill svara på frågorna och höra dina svar.

Kram Henrik

http://www.myspace.com/base431

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards