Direktlänk till inlägg 16 november 2008

Utvilad och välmående:)

Av Elvira - 16 november 2008 11:31

Tog en promenad för att lämna tigerbalsam åt vän med nackspärr, passade på att handla på affären som ligger lite längre bort, för att få en promenad, och på hemvägen fick jag en sån där plötslig, helt underbar känsla av välmående..!

Inser att jag hittat tillbaks till en av de där dagarna, där jag får "cred" för de dåliga, och känslan är hur härlig som helst!!

Önskar jag kunde ta ut lite av den, och dela med mig av den..nåja, vet ju att det inte funkar så, men ändå..

Jag borde väl vara tillräckligt övertygad, om kraften av positivt tänk, men ibland tappar jag den ändå, å spiralen blir nedåtgående på direkten...

Veckan som varit, har ju stundvis varit hemsk på det viset, har ju till och med kännt drogsuget anfalla mig,tillsammans med oron, stressen och missnöjeskänslan, skönt, så skönt att det vände igen, när jag minst anade- och allra mest behövde det..


Ska straxt gå ut igen, och njuta av vädret, Carina sa i en svag stund igår att hon ville gå ut till kyrkan, så jag ska försöka påminna henne om det..hehe..

Annars har jag precis fått nya lurar av Daniel till mp3´n, så nu är det ett jäbbla duktigt ös i den igen, den är faktiskt åxå ett superbra promenadsällskap:))

 Kram kram

 
 
Ingen bild

Helena

16 november 2008 12:37

SKÖNT att höra att du mår bra! Gläder mig.. ;) När jag sätter lurarna i min walkman ...fy fan vad otäckt...får nästan panik..har ju liksom ingen koll på nåt...behöver kanske öva på att släppa mitt kontrollbehov lite...Jag behöver ju inte ha koll på allt...eller hur? ha en bäst dag! Kram på dig vännen...

 
Ingen bild

Elvira

16 november 2008 12:58

Tack tack! Gläder mig åxå;)
Vet du, jag har åxå haft stora problem med "lurar", när jag va påtänd va det klippt omöjligt, å långt efter åxå. Tror faktiskt att det är som du skriver, en träningssak..
För mig handlar det väldigt mycket om vad det är för musik åxå, är VÄLDIGT styrd av det, kan trilla i, och ur, sinnesstämningar på några sekunder, med musikens hjälp..heh, eller stjälp, om man så vill.. Du kanske kan ha lite låg volym, så du hör "igenom"..
Tsss, vilken utläggning dedt blev då, fniss, ha det allra bäst du med å stor kram tillbaks!

 
Ingen bild

R

16 november 2008 13:02

ja du har ju reda delat med dig av din glädje , kram o härligt o höra att du har det bra . hoppas ni får en fin promenad i det härliga solskenet , det är sjönt ute , kram o mys

 
Ingen bild

Elvira

16 november 2008 13:10

Ja, hoppas hon skyndar sig lite med förrådet bara... Nåja, som sagt, kan ju gå själv åxå, om det inte är för mörkt ute bara..huu, nojjigt på en kyrkogård i mörker..
Kram kram

 
Ingen bild

Helena

16 november 2008 21:57

Hejsan...jag tänkte ligga lite lågt med min bloggi ett tag...vi kan ju alltid chatta och mejla...kollar in på din bloggi och läser och lämnar samtidigt lite info om vad som händer här...Okej? Kram

 
Ingen bild

Elvira

16 november 2008 22:03

Så klart det är okej!!!
Lova det!!!
Huu, fick en massa snurr i skallen nu, hoppas det inte hänt nåt eller så bara..?
Jättekjamis! å som sagt, finns ju mail:)

 
Ingen bild

Helena

17 november 2008 08:01

Nej , det har inte hänt något....Lovar...orkar inte skriva bara...vi hörs sen! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards