Direktlänk till inlägg 1 april 2009

Den har en alldeles egen...

Av Elvira - 1 april 2009 22:21

..liten historia för mig, låten alltså..


Va ju på kurs förra veckan, bland en massa helt "vanliga" människor, alltså, inga med min bakgrund, mer än han som höll i kursen, men det va ju inte direkt nån merit där, om jag säger så..


Hur som helst, så hade jag ju haft en minst sagt jobbig vecka innan, och behövde mer än något annat ett möte.

Så på morgonen dag två, så började Ali, som han heter , ,med att fråga om det va ok att spela en låt för oss..å där satt vi i en urhäftig kurssal, med fönster runt om hela väggarna, med en hisnande vacker utsikt, jättehögt i tak, å megaljud i stereon..å så spelade han den, JÄTTEHÖGT..


Jag är ju lite så, att när något känns lite jobbigt, så flyr jag gärna in i HÖÖÖG musik,( gissa om min omgivning är tacksam för att jag har mp3 ibland?*ler*) men jag kan lika gärna "toppa" en bra känsla på samma vis..å just där, just då, så kändes den bara så rätt..


Som att jag fick ett slags morgon möte, bland en massa människor som säkert fattade noll *ler*


Kanske borde förtydliga då, för er som aldrig varit på ett NA-möte, att Sinnesrobönen alltid finns med , på dessa, likaså texten "vem är en beroende" som är med nån stans i mitten av låten..


Hehe..undrar varför jag ändå har en känsla av att jag skriver ett fullständig obegripligt inlägg här.. :)


Kram

 
 
sniglon

sniglon

1 april 2009 22:57

Här är vi likadana. Jag gör som du med musik- Utan musik skulle jag ha det väldigt svårt i livet;)

Men vilken låt är det? Länken funkade ju inte;(

*kram*

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

1 april 2009 23:08

Testa den här annars : http://www.janinge.se/laddahem.htm

Scrolla ner på sidan, den heter Sinnesro..

Ja, musik funkar, den helar..den känns..

Kramis

 
Kicki

Kicki

2 april 2009 08:08

Hej vännen!!!..hoppas allt går som på räls idag, finner inget obegripligt i det du skriver men det kanske beror på att jag e nyvaken!! =P...skämt åt sido...ha en underbar dag!! kramiz

http://gammtackan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards