Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Matt å grinig..

Av Elvira - 5 april 2009 17:57

..börjar jag bli..halvt, eller nä, HELT orkelös..


Har ju bestämt mig för att ta en dust med mina kilon..ett sista försök typ..

Råkade haspla ur mig, att funkar nu inte detta så börjar jag knarka igen..

Dumt! Skitdumt!

För det menade jag naturligtvis inte..


Men jag vet ju, att det är en snabb quickfix så, å jag har fortfarande inte vant mig vid att låta saker ta tid, inte ens att bråka med vikten, det är NU och meddetsamma som gäller..

Att vara missnöjd med mig själv, är en jobbig känsla så sett..för det är väldigt lätt att se droger som en lösning på det. En gammal och under lååång tid inpräntad vana , om än jävligt dålig, men jag skulle ju ljuga om jag sa annat, än att det funkat förr..på alla jobbiga känslor..besvikelser, osäkerhet, missmod, förtvivlan..ja droger löser ju definitivt allt sånt, för stunden iallafall..


Hur som helst, det jag alltså gör just, är att jag håller en slags diet, eller vad det kan heta, med bara soppa i en vecka..Äcklig, slemmig, bläig soppa.Tvi


Så kommer humöret vara lite tjurigt här på bloggen, så vet ni varför.


Känner mig faktiskt stundvis helt okej, å stunden efter närmast galen..


I ärlighetens namn, så har mina sluta-röka-kilon redan försvunnit, så nu är jag inne på de gamla sega sluta-knarka-kilona, å de är tveklöst riktigt sega. Något smartskaft sa att de va omöjligt att få bort alla..hah!

"Omöjligt" är ju bästa sporren..


Men just i detta nu, funderar jag själv på varför i hela friden jag utsätter mig för det här, att inte få äta som vanligt, är faktiskt värre än att inte knarka och inte röka-tillsammans. Jag ÄLSKAR ju mat!*suck*

5 dagar kvar då...


Kram

 
 
synne

synne

6 april 2009 06:23

Godmorgon. Ja du har så rätt i dina tankar varför håller du på och bråkar om några få kg? Kan det vara så att det är ett sätt för din hjärna att lura dig att börja knarka igen om du misslyckas? Du vet och jag vet att varje gång vi misslyckats med något så tröstade vi ju oss med droger. Så kanske är det så din hjärna nu håller på att bråka med dig.Men du är stark ,ge dig inte be hjärnan dra åt fanders. Du ser säkerligen ut som en fotomodell och behöver inte gå ner ett gram. Ha nu en bra vecka på jobbet .Kram Synne

http://olmikhus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena

6 april 2009 06:39

Insåg när jag läste detta att jag just nu funderar på att ta min tillflykt från känslor med antidepressiva....jag gör det igan...tänker fly...tur att jag är medveten om det...förstår dig vira...jag gör verkligen det...ibland är det bara för mycket men det är fel att tänka att man vill göra busdumma saker...bara man inte går till handling...Love Helena

 
Ingen bild

Elvira

6 april 2009 09:03

Vet du Synne, när jag såg det du skrivit precis nyss, insåg jag att du faktiskt har en poäng i det du skriver.. Mitt förnuft vill så klart avfärda det, men någonstans så visst..så skulle det kunna vara..tack, för att du gör mig uppmärksam.

Appropå fotomodell..*ler* Jag har en liten Hawa faktiskt, som vann en modelltävling för ett par år sen..lika lång som jag, men väger nog 30 kg mindre.. så det är ingen risk, och definitivt inget ideal för min del heller..

Tack för det samma snälla du, å tack för dina tankar..kan man skriva så? Nåja, tror du förstår..Kram kram

 
Ingen bild

Elvira

6 april 2009 09:11

Vet du Helena, vi går INTE till handling!!

Jag snuddar vid tanken ibland, har skitsvårt med omslagen i årstider har jag insett, varje omslag, ger mig drogsug, men jag tänker inte agera på det..för som du säger, jag är medveten om det..eller både och, för i ärlighetens namn, när jag såg Synnes kommentar, insåg jag att, heeeelt medveten är jag nog inte, skönt att bli påminnd!

Nä, vi låter bli det busdumma, en dag i taget -tillsammans..

Massa kjam å kärlek till fina fina dig < 3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards