Direktlänk till inlägg 6 april 2009

En liten berättelse...

Av Elvira - 6 april 2009 18:10

..om ett vansinnigt vackert och egensinnigt barn..


Bilden här( som jag inte orkade ladda upp i photoshop, för att fixa kanterna, eftersom jag då riskerar att snöa fast) är tagen igår, det är min stora dotter, som lyckats lura ut mig för att få mjukglass..

Lura, för att jag va ytterst motvillig till att låta någon äta nångonting alls, eftersom jag själv håller en idiotisk diet..nåja ;)


Fick ett sms idag ifrån henne, hon har varit jätteduktig å gjort en alldeles egen piercing i överläppen, skriver hon, eftersom jag va så elak å sa nej..hon blev alltså i princip tvingad utav mig att göra den själv.


Nu undrar ju jag, hur jag som mamma svarar på det..?


-Ta ut den!!!

-Nej!

-Jo!

-Men för i hel***svordom, svordom**NU!!!

-Nej!


I överläppen, mitt under näsan, har denna lilla fina prinsessa gjort ett stycke hål på sig själv, och jag vet inte vad fan man gör åt det?!


Är det en sån strid man ska ta?

Å hur gör man? Tar till våld?


Det jävliga i kråksången, är att hon är sååå sjukt lik mig i samma ålder så jag blir mörkrädd, å jag kan inte komma på vad som hade funkat på mig..*suck*

Förmodligen precis inget..min dotter kommer se ut som en korsning mellan Plåtniklas å Frankenstein innan hon fyller 14 är jag rädd..

 Hon lär iallafall inte kunna äta glass på ett tag, å jag håller alla tummar för att hon ska slippa infektion..eller kanske att hon ska få en hejdundrande sådan å inte göra om det..?


Svårt fall, mamman grät!


 
 
Kicki

Kicki

6 april 2009 19:16

Haha, ja du vännen jag känner igen mig med min egna dotter som idag e 22...jag sa ungefär samma sak..men när hon gjorde flera stycken själv så bestämde jag mig för att okeya det på ett vilkor att hon gjorde det hos en som gjorde sådana saker...trodde hon skulle drunkna med alla hål överallt MEN idag har hon en i underläppen på sidan och ett i naveln...alltså det har åkt ut ett par kilo skrot...kanske inte hjälper just dig i det här läget men idag e jag glad att jag inte "tvingade" henne till att göra en massa på egen hand med tanke på alla infektionsrisker...med det menat så kapitulerade jag inte bara rakt av...jag läste alla verserna för henne innan å det här fick hon spara till själv...kramiz du fina vän!"!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

6 april 2009 20:27

Ja, det låter ju lite hoppfullt..
Egentligen tycker jag att det kan vara lite fint,faktiskt, men som sagt, inte hemmagjorda då..för just infektionsrisken.
Börjar känna mig som en riktig "kärring" när jag försöker påtala att hon bara är 13 år, kan ju kanske vänta tills hon har åldern inne, hos en riktig piercare..(det tog sju sorger å fler bedrövelser i tid, att hitta någon som gjorde den i naveln i vintras)

Nåja, som sagt, det är nog bara att hålla tummarna som gäller, för att det blir noll infektion..

Bamsekramar

 
Ingen bild

synne

6 april 2009 20:39

Ungar!!!hoppas till min gud att det inte blir en blodförgiftning i skite.Håll sten koll på det.Vad gör man undra du,ja jag har inget svar.Tyvärr.Men du har en fin tjej."ler" kram synne

 
Ingen bild

Elvira

6 april 2009 21:25

BLODFÖRGIFTNING!?!?

Vafan..kan det bli det??

Ehh..eller klart det kan..uuuunge..morr!!!

Ja hon är världens finaste, det är båda två, jag hade tur när de delade ut ungar;)

Kramis

 
sniglon

sniglon

7 april 2009 00:25

Kan bar falla in i kören och nicka igenkännande- Min gjorde likadant vid 14-års ålder. Suck! Jag sa bara att det är ditt vackra ansikte och vill du smycka det så förstår jag verkligen, men det blir ärr osv Jag resignerade nog ganska direkt men tog upp det med hennes farmor som är en enormt viktig människa i hennes liv- Så efter sommarlovet hos henne var det borta- ;)) Vet inte vad hon sa, men hjälpte gjorde det.

Ja, håll koll på infektionsrisken bara;)) Jäkla skitungar, man vet ju vilka ärr det blir dessutom. Idag är min dotter inte så stolt över sitt ärr preic under underläppen. Tror ni hon får höra det emellanåt av mig;)) Yes, min hämd som mor;))

Din dotter ÄR väldigt vacker, såg bilden som du la ut för några dagar sedan. Men inte så förvånad. Du är ju en vacker kvinna själv;))

*kärlek*

P.s ska ringa farmor och höra vad hon sa egentligen;))

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
sniglon

sniglon

7 april 2009 00:30

Gråt inte fina du! Säg till henne att du älskar henne, med eller utan skrot- helst utan;)

*kärlek*

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 08:02

Tack Sniglon..kl 03.27 i natt, hade jag fått ett sms från henne, att hon tagit bort den..
Tydligen hade den blivit svullen, jag låter nog bli att tala om för henne att lite svullnad är normalt..?
Jo, jag gör nog inte det..hon kan ha hål när hon blir större..!

Ja visst är det finkiddosar? Men vet du, det va den andra dottern på förra bilden, alltså lilltroll:)

Massor med kramar till dig gumman, såå glad att du är på benen igen, Ha en alldeles underbar dag!

 
sniglon

sniglon

7 april 2009 12:29

Flåt, jag är lite vimsig mellan varven;) och en lika fantastisk dag önskar jag Er

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 13:25

Hehe..jag med! Kallar dem allt som oftast för varandras namn, så nu heter båda "Troll" rätt å slätt;))

Stora kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards