Direktlänk till inlägg 7 april 2009

Det blir ett jävla..

Av Elvira - 7 april 2009 17:13

..tjat om mat här ett tag, helt säkert!


Kom hem från jobbet, till en svulten unge, som ville ha våfflor och inget annat, bara att dra igång alltså..


Hur smärtsamt är det på en skala, att vara rent svulten, och ställa sig och grädda våfflor, vispa grädde, och sen höra ungen bläddra bland olika sorters sylt i kylen..?


Inser att jag har en självplågande ådra..


Thrill me, kill me...*suck*

 
 
Kicki

Kicki

7 april 2009 18:10

..har nog missat nått.., bantar du???

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

elvira

7 april 2009 18:22

Njae..eller jo, jag ska ju ha bort mina kilon..med Camebridge kuren..Det är alltså svältsoppor , 500 kcal/ dag..o just i detta nu kan jag ju säga att det är ett idiotiskt upptåg, dag 4 av 7..

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 18:28

..men det låter bättre om jag kallar det "utrensande fasta" eller nåt, har jag insett..:)

Tricket är nog att få bort så pass många kilon, att jag inte bara studsar upp dem igen..
En liten sidovinst i det, är att det händer ganska mycket i skallen, tankarna blir klarare på något vis, inbillar jag mig, kanske har med sockret att göra..nåja, jag ska kolla vad som hände med vikten på fredag, om det funkar alls..tills dess fortsätter jag mitt hungergnäll*ler*

Kramis

 
Henrik

Henrik

7 april 2009 18:30

Bantning skapar övervikt.

Krrrram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Kicki

Kicki

7 april 2009 18:40

Ahaaa...jag körde det helt i fyra veckor plus upptrappningen å gick ner från 101,5 till 87,5 men tyvärr sitter ju inte mina kilon bara där så nu traglar jag ju med mitt tänk ist å det går ju oxxå käpprätt åt helvete, va uppe i 100.3 kg eller nått sånt=(

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 19:00

Jaså du Henrik, det beror väl på hur man gör?
Kanske inte slugaste sättet här, men det går fort, å fort är bra =)

HELT!? I 4 veckor?
Ja, efter ett tag kan man ju lura sig själv att det smakar gott har jag hört..

Förstår att det sitter i skallen mycket, en jobbig grej med mat så, enklare att sluta droga, än att sluta äta...annars är ju likheterna slående.

Hoppas verkligen du lyckas få rätt hjälp, något som funkar..men en dag i taget (fan va jag tjatar om det;)!)är ganska bra..

Det är lite svårt att sätta sig in i situatuionen, att bli vän med sin drog, att bara använda den delvis..gissar att det är lite så..?
Allt eller inget är ju enklare..

Skickar en jäbbla massa stora styrkepuffar till ditt tanketragglande!!

Kram kram

 
Henrik

Henrik

7 april 2009 19:21

LCHF-diet ger hjärnan rätt näring. Den styr allt annat i kroppen och då får man automatiskt rätt vikt utan svält.
Svälter man sig så kommer kroppen att lagra upp extra fett för att klara nästa svältperiod. Det blir jojo-bantning.

Tamkram Henrik

http://www.myspace.com/base431

 
Kicki

Kicki

7 april 2009 19:46

Fast vet du..jag kan verkligen sakna Cambridgen, speciellt på morgonen...vanilj å sen kagge i det...mumsigt!! =)...Ja det e tufft med det här jävla mattokeriet jag håller på med, å jag kan ju inte sluta helt med maten så på nått jävla sätt så måste jag ju lära mig att äta rätt å inte med känslorna!!!..TACK för att du finns Viran!!!*L*

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 22:38

Tack för tanken Henrik, LCHF-diet kräver en massa tid om jag fattat det rätt, jag har inte en massa tid över..men kan säkert vara ett bra alternativ...sen..när jag svältkostat klart..men jag veeet, det funkar!

Kramkram

Tack för att DU finns Kicki!
Jag funderade på en sak här..om du gått upp o ner i vikt länge..har du någon aning om hur/vad det varit när du börjat gå neråt? Alltså saker omkring dig..å lika så när du gått upp såklart..
Antar att du funderat i det själv, så det kanske är en lite dum fråga, men ibland kan det ju finnas mönster..en tanke bara..

Hur som helst, en stor kramis o sov så gott

 
sniglon

sniglon

7 april 2009 22:40

Oj, här känner jag mig lite lost ju- Konstigt att vi allihopa har ätstörningar allihopa på något sätt. Dieter kan jag absolut inget om så jag håller tyst;))

Däremot vill jag ge dig kraft att orka och ge dig massor av kramar och säga att du är skit-duktig ju. Du kämpar massor och är med dig i tanken- Skickar lite av min svält-störning så kanske vi kan balansera upp varandra;) Om Kicki och du ger mig era kilon så blir vi kanon allihopa på en gång;) Tänk om man kunde göra så!

Tänker så på Er just nu

http://www.sniglon2.wordpress.com

 
Ingen bild

Elvira

7 april 2009 22:53

Tillsammans blir/är vi kanon- helt säkert!

Visst vore det coolt att kunna balansera så..
För min del handlar det nog mest om att jag är allt eller inget, i precis allt jag gör..
Röker jag, så röker jag massor, non-stop.
Knarkar jag, så gör jag lika dant..
Är jag slö, då är jag skitslö..lääänge.
Nu har jag haft en period med idiotiskt ätande, vilket gör att jag då inbillar mig att jag måste sluta äta alls, för jag hittar inte det där lagom..balansen..

Men ojoj va jag letar, å när jag hittar den där felande balansskruven, ska ni få varsin kopia direkt, jag lovar!!

Massa tankar tillbaks vännen, å stor kram

 
Kicki

Kicki

8 april 2009 06:34

problemet e väl att när jag fåttnog av min hydda så tar jag till en diet på ett eller annat sätt, när jag sen slutar så äter jag som en tok för att döva känslorna, så det e lite lika som dig allt eller inget, men mitt ätbeteende har jag haft sen jag va runt 16 år...Sniglon du får dessa kilon...härmed delar jag ut dessa 25 kg till dig!!!=P

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

8 april 2009 13:22

Aha, ja då är det ju samma lika på alla sätt..
Sniglo, du kan få ett gäng av mig åxå!!

Men du Kicki..upptrappningen skrev du om, hur gör man?
Jag har ju bara bestämt mig för en vecka, inser ju åxå att jag borde göra någon mjuk övergång sen, men hur?

Kram kram

 
Kicki

Kicki

8 april 2009 14:26

...man börjar trappa upp med att äta tex en kycklingfile vid ett mål...å dricka tre mål ändå...göra så ett par dar å sen byta ut ännu ett dricksmål men driccka två mål iaf...lycka till!!!

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

8 april 2009 14:49

Åhhh..kyckling..mums..oki, då fattar jag..å läääängtar!

Tack tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards