Direktlänk till inlägg 16 april 2009

Blir väldigt påverkad..

Av Elvira - 16 april 2009 21:25

..av vad jag ser på tv, märker jag..


Har på sista tiden nästan börjat prata direkt med tv´n och ha åsikter.

=)

Är det ett tecken på att jag börjar bli lite gaggig tro?


Kollade på Ekdahl igår, om Annika Östberg som kommit hem..jisses, va folk har åsikter där, å jag åxå, så klart tycker jag att min är allra bäst- helt enkelt låta kvinnan vara. Att som vem som helst få en möjlighet att gå vidare, hon har ju sonat det hon gjort, och hur skulle det bli om gemene man skulle ha talan i varje rättsfall? Shit, rena medeltiden ju.


Kan ju å andra sidan vara partisk där, för jag har sett hur det påverkade mina ungar att ha sin mamma beskriven som en "jag vet inte vad, men hemsk" i lokalpressens alla blaskor..ja tom expressen hade tankar å spekulerade..

Inte med namn å bild, men omöjligt att ta miste i min lilla by..

 Nä, låt henne vara, låt henne få en liten chans till liv,det är vad jag sa till tv´n igår..


Å nu är det grannfejden, men där känner jag mest att det blir föööör mycket, lämnade tv´n, för jag begriper inte hur någon kan hålla på å tjafsa år in och år ut, och sen dra det för hela folket, pinsamt ju.


Nåja, jag har ju å andra sidan en blogg, där jag har åsikter jämt, men det är annorlunda såklart ;)


Nä, tacka vet jag House, det är 100%äkta kärlek i 55 min VARJE tisdag.

Lite glad att jag inte har fler kanaler,då hade jag haft fullt sjå ju..




 
 
Ingen bild

Helena

17 april 2009 08:01

Fått en förfrågan från teve om jag vill ställa upp och göra min lifestory inför kamera!!! Vet inte hur jag ska göra....Har du några åsikter? Hur skulle du ha gjort? Kjamisar

 
Ingen bild

Elvira

17 april 2009 08:29

Min första spontana reaktion, är - Så klart!! DU har ju något viktigt att berätta!!

Beror såklart på sammanhang, å vad de vill göra med den, din berättelse alltså, men visst..hur känner du själv?

Jag kanske inte är rätt att fråga så, för jag använder ju min egen historia i mitt jobb varje dag, eller delar av den, mitt sätt att göra något "bra",
av många års "dåligt", om du förstår hur jag menar.

Skulle det kännas ok, för dig, att grannen/butikskassörskan/who ever kan se dig, så kör på..

Vad ska programmet handla om..? Alltså, är det Bl, missbruk..eller bara väldigt vackra människor, som porträtteras..? :)

Berätta vidare, hur du gör..och hur du tänker..å allt allt, Vira vill veta jue;)

Kjaaam

 
Kicki

Kicki

17 april 2009 10:14

Helojjsan Viran!!!...såg inte programmet om Annika Östberg men kan tänka mig kacklet runt henne...VAD jag fattat för så va det ju hennes pojkvän som sköt polisen å sen tog sitt egna liv, hon hade väl inte med dödsskjutningarna att göra i den bemärkelsen...Jag hoppas att hon får leva sitt liv i lugn å ro å får vara tillsammans med sin gamla mor ifred...med tanke på Grannfejden så undrar man verkligen om mänbniskor e sååå fruktansvärt pantade!?!(ursäkta uttrycket)...ibland undrar man om det verkligen en sant eller om det e fejk alltihopa...för hur sjukt e de inte????....nåja det e ju inte mina bekymmer...ha det gott du fina å ta ahnd om dig!!!kramiz

http://gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Elvira

17 april 2009 10:39

Njae..eller jag vet inte, men tydligen va det hon som laddade om vapnen..
Men som sagt,det är ju inte min sak, att avgöra hur skyldig någon är, och någonstans måste man ju få vara färdig med att sona sitt brott.

Nu ska jag straxt ha skypemöte här, å jag som är så grymt oteknisk, kan knappt koppla in mitt headset..*ler* Tunga bitar, men seeen ska jag ha en toppen helg tänkte jag..ser fram emot att vara ledig ,igen, kan ju tro att det flyttat in en latmask i mig.

Ha det bäst du med, kram kram

 
Ingen bild

Helena

18 april 2009 07:59

Min sponatan tanke är att jag vill göra det! Anledningen till det är att få en chans att få upprättelse...en annan är att få folk att förstå hur myndigheterna INTE fungerar. jag är inte ute efter medlidande eller dylikt. Jag är bara arg på myndigheter som till stor del förstört mitt liv. Jag har gjort mina dåliga val med. Men jag tar ansvar för det. I månget och mycket har man ju ett eget ansvar för sig själv. Kjamisar

 
Ingen bild

Elvira

18 april 2009 10:59

Vackraste klokaste bästaste Helena, kan du lova mig en sak?
-Va rädd om dig!!!

Tror du att du kan få upprättelse, att du har en möjlighet att få släppa lite av ilskan, att det blir nåt bra av det, så kör på!
Men se till att få godkänna slutresultatet innan det sänds, ditt syftebehöver ju inte vara samma som tv´s..oavsett vad som sägs..

Risken att vi får på oss offerkoftor, vare sig vi vill eller inte, i mediasammanhang, är såååå stor, för snyftstorys säljer, så enkelt är det..

Fundera på om det kan skada andra, vänner familj etc..å tänk sen ett varv till för säkerhets skull, lova..ok?

Jag kan förstå din tanke och önskan här, kanske har jag en extremt cynisk bild av media, men att vara rädd om sig själv, är aldrig fel, och en lifestory i tv, är VÄLDIGT naket...

För något år sedan, nåja snart två, precis efter att jag vann över socialtjänsten här i byhåla i kammarrätten, skrevs det massor, och det va superskoj då, tyckte ju jag, för ojoj så vinklat det va till min fördel..
Sen va det en journalist, som ville göra en stor artikel, om hur mitt liv sett ut o va idag, och eftersom min historia som sagt i mångt o mycket är mitt arbetsverktyg, så tänkte jag att det va ok.
Jag är evigt tacksam för att jag tidigt gjorde klart att jag ville godkänna slutresultatet, för det blev ruskigt utlämnande, saker plockades ur sitt sammanhang, o det slutade med att jag vägrade låta den tryckas alls. Kan ju låta enkelt, men det va det INTE, å jag blev näst intill terroriserad, ett bra tag, av journalisten efteråt..

Det fanns ingen som helst respekt för mina barn tex..nu har ju inte du barn, men du har dig själv att va rädd om, å det är mycket det!

Som sagt, tänk två gånger, å va rädd om dig!!

Massa kjaaaam

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elvira - 28 februari 2015 19:14

  Jag söker styrka inte för att bli starkare än min syster utan för att kunna kämpa mot min största fiende- Mig själv.... ...

Av Elvira - 8 februari 2015 15:08

..om mig själv..   Hopplöst!  Rent destruktivt vansinne.....   sabbar allt, sånt jag hade...sånt jag har...å sånt jag lite smått börjat önska mig.... Men jag är FUCKED UP, med stora bokstäver..långt värre än jag ens trodde va möjligt.. ...

Av Elvira - 2 december 2014 02:45

"Wearing The Inside Out" From morning to night I stayed out of sightDidn't recognize I'd becomeNo more than alive I'd barely surviveIn a word...overrunWon't hear a soundFrom my mouthI've spent too longOn the inside outMy skin is cold To the human t...

Av Elvira - 12 maj 2013 01:34


..bara för att visa att jag kunde skriva smörja på ett sätt som va bättre än hans "patetiska egofixerade skitblogg", ja, då bör han absolut kunna få ett eget inlägg, kan man tycka.. <så -Jag kommer aldrig glömma ditt sätt att kalla mig...

Av Elvira - 12 maj 2013 00:17

..kanske flera år lång, utan att jag märkt det..   hittar ingen annan rimlig förklaring, å förklaringar måste ju ALLTID hittas,  men inget som förklarar  varför jag under sista veckan flera gånger hajat till över mina egna tankar.   Som att j...

Ovido - Quiz & Flashcards